بستر امن برای برگزاری انتخابات و رقابت سالم فراهم شود

درودگر با اشاره به اهمیت انتخابات گفت: باید بستر امن برای برگزار انتخابات و رقابت سالم فراهم و از نفوذ دشمنان جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، حجت الله درودگر، دادستان اراک، عصر امروز در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه که با حضور نظری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی برگزار شد، گفت:  بحث رقابت، سلامت و امنیت راهبردهای اصلی انتخابات و از تاکیدات مهم  رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ما بایستی سبب وحدت و همبستگی بیشتر باشیم، اظهار داشت: همه باید در اجرای انتخابات ملتزم به قانون اساسی در تمام مراحل برگزاری انتخابات باشیم و بستر امن برای برگزاری انتخابات و رقابت سالم را فراهم و از نفوذ دشمنان جلوگیری کنیم.

درودگر در ادامه با اشاره به اینکه برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی، شعبه پیشگیری از جرایم انتخاباتی تشکیل شده است، اظهار داشت:به طور کلی وضعیت برگزاری انتخابات رصد می شود

این مقام مسئول تاکید کرد: همگان باید در مسیر آرمان های نظام حرکت و زمینه ساز افتخارات و ارتقا شاخص های اقتصادی و ... باشیم.

راهبردهای اصلی انتخابات چراغ راه مردم و مسئولان است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی با بیان اینکه راهبردهای اصلی انتخابات چراغ راه مردم و مسئولان است، اظهارکرد: همگان باید در مسیر این راهبردهای که رهبر معظم انقلاب اسلامی تبیین کردند حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شعبه ویژه جرائم انتخاباتی در استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است که رییس کل دادگستری، معاون پیشگیری وقوع جرم، نمایندگان نیروی انتظامی، هیات نظارت و غیره مسایل و موضوعات را رصد و گزارش‌ها و جرائم را بررسی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان مرکزی بیان کرد: یک شعبه رسیدگی به جرایم در همه دادسراها و دادگاه‌ها در سطح استان تشکیل شده است و جرائم انتخاباتی رسیدگی می‌شوند.

این مقام مسئول در ادامه درخصوص رسیدگی به تخلفات نامزدها با توجه به ورود نکردن استان‌ها به این مسائل گفت: تخلفات نامزدها در دادگاه تهران بررسی می‌شود و نامزدها تا پایان وقت انتخابات احضار نخواهند شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین محمودی فر نیز در این نشست ضمن تبریک دهه امامت و ولایت گفت: افزایش آگاهی و بینش سیاسی مردم از راهبردهای مهم انتخابات است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی خاطر نشان کرد: باید تلاش کنیم با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی؛ در انتخاب فرد اصلح کمک کرده و انسجام و همدلی را در پای صندوق های اخذ رای به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال عملیات روانی از طریق فضای مجازی است، اظهار داشت: آنها در حال نشر اکاذیب هستند که حضور رسانه ها و گاهی بخشی شما عزیزان نقشه های دشمنان را نقش بر آب می کند.

کد خبر 1768678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha