هشدار دبیرکل حقوق بشر سازمان ملل نسبت به وضعیت فلسطینی‌ها

مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به وخیم تر شدن وضعیت فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و مرگ و رنج پایان‌تاپذیر مردم در نوار غزه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «الجزیره»، مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد نسبت به وخیم تر شدن وضعیت فلسطینی‌ها در کرانه باختری اشغالی و مرگ و رنج پایان‌تاپذیر مردم در نوار غزه هشدار داد.

«فولکر تورک» در شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو گفت: وضعیت در کرانه باختری از جمله بیت المقدس شرقی به طرز وحشتناکی رو به وخامت است.

وی گفت ۵۲۸ فلسطینی شامل ۱۳۳ کودک توسط نیروهای نظامی یا شهرک نشینان اسرائیلی از آغاز جنگ جاری در غزه در ماه اکتبر تا ۱۵ ژوئن کشته شدند که در بسیاری از موارد نگرانی جدی از کشتار غیرقانونی را برانگیخته است.

دو هفته پیش هم تورک گفته بود که مردم در کرانه باختری روز به روز در معرض خونریزی‌های بی سابقه و رنج بیشتر قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی وفا که همچنین از حمله شهرک نشینان به زمین های کشاورزی فلسطینی در کرانه باختری خبر داد، تورک در حالی صحبت کرده است که ارتش اسرائیل دست کم پنج فلسطینی را در جریان یورش به چندین شهرک و روستا در رام الله و استان البیره در کرانه باختری دستگیر کرد.

به گزارش وفا، نیروهای اسرائیلی در شبانه روز گذشته ده‌ها فلسطینی را در قصره در نزدیکی نابلس، همچنین در کرانه باختری دستگیر کردند و آنها را به مدرسه ای بردند که در آنجا نگهداری و مورد بازجویی قرار گرفتند.

نیروهای اسرائیلی از زمان آغاز جنگ روزانه به طور متوسط ​​۳۵ فلسطینی را به اسارت گرفته اند که بر اساس آمار گروه‌های اسرای فلسطینی، از اول ژوئن تا کنون بیش از ۹ هزار  فلسطینی در زندان های اسرائیل زندانی شده اند که تقریبا دو برابر تعداد فلسطینی‌هایی است که در اول اکتبر زندانی شده اند.

مقام ارشد حقوق بشر سازمان ملل متحد به شورای ۴۷ عضوی گفت که از بی‌توجهی به حقوق بشر بین‌المللی و قوانین بشردوستانه در غزه، جایی که مرگ‌ها و رنج‌های با بی‌جدانی تمام ادامه پیدا می‌کند، متحیر است.

این مقام گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر در غزه که اکثرا زنان و کودکان هستند از ۷ اکتبر در نتیجه حملات شدید اسرائیل کشته یا زخمی شده اند.

از زمانی که اسرائیل در اوایل ماه می عملیات خود را در رفح تشدید کرد، تقریبا یک میلیون فلسطینی بار دیگر به زور آواره شده اند در حالی که ارسال کمک و دسترسی بشردوستانه بدتر شده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه‌شنبه اعلام کرد که بیش از ۳۷ هزار نفر در جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه از ۷ اکتبر تاکنون کشته و بیش از ۸۵ هزار و ۴۰۰ نفر زخمی شده‌اند.

کد خبر 1768687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha