سیل شهر حاجی آباد یک تجربه موفق از هم افزایی دستگاههای اجرایی استان بود

عباس‌زاده با اشاره به اینکه شهرداران در ایام تابستان مسائل بحران شهری را رصد و اولویت ها را مشخص و برای حل آنها راهکار ارائه کنند، گفت: سیل حاجی آباد یک تجربه موفق از هم افزایی همه دستگاههای اجرایی استان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز(۳۰ خرداد) در جلسه با شهرداری های استان با بیان اینکه شهرداری های استان تاکنون خوب پای کار موضوعات و بحران های مختلف از جمله سیل اول سال بودند، گفت: در حوادث غیر مترقبه شهرداری ها اولین نهادی هستند که باید موضوع را مدیریت کنند.

وی با اشاره به اینکه شهرداری های استان در موضوع سیل امسال در مجموع در کنار سایر نیروهای مردمی خوب کار کردند، اظهارداشت: شهرداران در طول سال کارگاه‌های مدیریت بحران شهرداری را تجهیز و اقدامات اولویت دار را مشخص کنند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شهرداران در ایام تابستان مسائل بحران شهری را رصد و اولویت ها را مشخص و برای حل آنها راهکار ارائه کنند، افزود: سیل حاجی آباد یک تجربه موفق از هم افزایی همه دستگاههای اجرایی استان بود.

عباس زاده در ادامه در خصوص مشکل تامین سوخت دستگاهها و ماشین آلات شهرداری ها نیز گفت: اکنون فرایند تامین سوخت برای پروژه های عمرانی و شهرداری ها یک فرایند دست و پاگیر است که در جلساتی که اخیرا در همین خصوص برگزار شده مصوبات خوبی برای حذف این فرایند تصویب شده است.

وی با بیان اینکه در مورد تامین سوخت شهرداری ها و پیمانکاران قرار شد فرایند اصلاح شود و در همین خصوص مقرر شده نیاز پیمانکار را دستگاه مربوطه تایید و شرکت نفت باید تامین کند، گفت: همچنین مقرر شده جهت جلوگیری از سوء استفاده، کمیته رصد در این خصوص توسط خود شرکت نفت تشکیل شود و اگر گزارشی از قاچاق و تخلف رسید به دستگاه متولی گزارش بدهند.

 عباس زاده با اشاره به اینکه برای تامین سوخت شهرداری ها در خراسان جنوبی هیچ مشکلی نیست و شرکت نفت هم باید تامین کند، گفت: شهرداری ها مصرف ماهانه مورد نیاز را به مدیر امور شهری استانداری اعلام کنند تا چنانچه کمبود سهمیه باشد از طریق وزارتخانه پیگیری و تامین کنیم.

کد خبر 1768727

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha