برنامه های سعید جلیلی در دهمین روز از تبلیغات ریاست جمهوری

دهمین روز از تبلیغات انتخاباتی سعید جلیلی با افتتاح دفتر ستاد مرکزی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، دهمین روز از تبلیغات انتخاباتی سعید جلیلی با افتتاح دفتر ستاد مرکزی این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور اقشار مختلف مردم در اهواز آغاز شد.

گردهمایی زنان در حمایت از سعید جلیلی

گردهمایی زنان حامی «سعید جلیلی» نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، عصر چهارشنبه ( ۳۰ خرداد ۱۴۰۳) در خانه والیبال برگزار شد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در میان زنان حاضر در خانه والیبال درباره نگاه تحقیر آمیز و تبعیض آمیز غرب به زن سخن گفت و به سکوت غرب در برابر کشتار هزاران زن و کودک اشاره کرد.

سعید جلیلی افزود: آمریکایی‌ها و غربی‌ها برای مرگ یک خانم در ایران اشک تمساح می‌ریزند و در برابر کشتار هزاران زن و کودک نه تنها ساکت نیستند بلکه تشویق هم می‌کنند. با همه توان و امکانات رسانه‌ای پای کار آمدند که به فکر زنان ایران هستیم؛ بعد رفتار آنها را در حلقه دوم نمایش دیدید.

وی خاطرنشان کرد: همان افرادی که وقتی در ۷ تیر ۱۳۶۶ سنگین‌ترین حملات شیمیایی علیه زنان و کودکان سردشت انجام شد، نه تنها قطعنامه صادر نکردند بلکه حتی یک بیانیه هم ندادند. ده‌ها هزار زن هدف حملات رژیم صهیونیستی قرار می‌گیرند؛ احساس نگرانی نمی‌کنند بلکه با قاتلان عکس یادگاری می‌گیرند.

جلیلی گفت: جامعه و تمدن غرب به دلیل همین ضعف که در نادیدن گرفتن نقش پرشکوه زن داشته دچار چنین مشکلاتی شده است، نقطه قوت ما این است که زنانی که امروز نقش همسری و مادری را به بهترین شکل ایفا می کنند، می دانید چه قدرتی به کشور می بخشند این قدرت چیست از یک سو مادر و همسری که با همه وجود در خانه توان خود را برای آرامش و حفظ تعالی و رشد خانواده می گذارد تا فرزندان محیطی امنی داشته باشد باعث پرورش انسان هایی شایسته و دختران و پسرانی که می توانند نسلی امید بخش باشند و از سوی دیگر گرفتن آسیب های اجتماعی مانند طلاق و خودکشی که برخی جوامع به آن گرفتار هستند.

این نامزد انتخابات تصریح کرد: زنی که به خوبی نقش خود را ایفا می کند آیا دولت باید نسبت به او بی تفاوت باشد اگر همین موضوعی که می گوییم از یک طرف رشد و پرورش دختران و فرزندان دولت چقدر باید برای این کار هزینه کند.

جلیلی خاطر نشان کرد: غرب نگاه تحقیر آمیز و تبعیض آمیز به زن دارد و زن را برای برخی مقاصد اقتصادی می‌خواهند. نتیجه این نگاه منجر به نابه سامانی در جامعه آنان شده است ودر موضوع زن وخانواده به بن بست رسیده اند در جامعه ایرانی یک نقطه ضعف پیدا کرده اند و می خواهند از آن زاویه به ایران حمله کنند و به اهداف خود برسند؟ اینگونه نیست.

وی گفت: تمدنی به اسم تمدن غرب پنج قرن است شکل گرفته روز به روز حرکت خود را بزرگتر کرده، اما امروز وقتی مردم جهان این تمدن را نگاه می کنند و متفکران نه در جهان غرب بلکه در جهان غرب تامل می کنند به این نتیجه می رسند که این تمدن در موضوعات مهم و اساسی نه تنها به چالش که به بن بست های جدی خورده است.

سعید جلیلی میهمان اساتید دانشگاه

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دهمین روز از تبلیغات، به میان اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران رفت؛  اساتید نیز فرصت را مغتنم شمردن و از مشکلاتی مانند عدم مشارکت اساتید هیئت علمی در حل مشکلات کشور صحبت کردند.

در ادامه سعید جلیلی هم اعلام کرد که ظرفیت دانشگاه می تواند به حل مشکلات کشور کمک کند که اگر اینطور نشود، نتیجه آن مهاجرت خواهد بود.

سفر انتخاباتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری

سعید جلیلی طی سفری انتخاباتی به مصلی شهریار و کرج رفت و در میان مردم حاضر شد و به گفتگو پرداخت؛ اشاره به عقب ماندگی‌های دهه ۹۰، فرصت‌های برنامه هفتم و قانون جدید بانک مرکزی و لزوم نقش‌افرینی مردم در اداره کشور بخشی از محورهای سخنان جلیلی در شهریار و کرج بود.

 مذاکره‌ای که منافع ملی را تامین نکند، دفاع از حقوق ملت نیست

سعید جلیلی اما در آخرین برنامه انتخاباتی دهمین روز از تبلیغات در گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر حاضر شد و با مردم سخن گفت.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم را در انتخابات باید به برنامه های خود و آنچه باور داریم اقناع کنیم. وی افزود: مردم در آستانه یک انتخاب بزرگ هستند و هر چه این انتخاب با بصیرت بیشتری باشد، مردم نگاه دقیق‌تری به آینده خواهند داشت. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در پاسخ به سوالی درباره اهمیت بانوان در نگاهش اظهار کرد: نیمی از جمعیت ما بانوان هستند. بخش عمده ای از فرصت‌های ما بانوان هستند و باید از این فرصت بزرگ استفاده کرد و برنامه داشت. مهم‌ترین مطالبات بانوان این است که نقش آن‌ها دیده شود.

نیمی از جمعیت بانوان هستند؛ نقش پرشکوه بانوان باید تعریف شود

وی ادامه داد: باید نقش پرشکوهی برای بانوان تعریف شود. بانوان عناوین مختلف داشته و نقش خانوادگی و اجتماعی دارند و باید این‌ها دیده شود. یکی از امتیازات گفتمان انقلاب اسلامی این است که زن را در جایگاه خود قرار می‌دهد. وقتی حرکت پیشرفت جامعه آغاز می شود که خانوده محیطی امن باشد.

جلیلی افزود: زن کانون خانواده است و باید محیط آرامش را به گونه‌ای فراهم کند که همسر و فرزندان و خود خانم بتوانند نقش موثر اجتماعی داشته باشند. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: معتقدم یکی از امتیازهای گفتمان انقلاب اسلامی و اندیشه دینی این است که زن را در جایگاه خود قرار می‌دهد تا زنان در خانواده هم بتوانند جایگاه مؤثر خود را داشته باشند.

جلیلی در پاسخ به سوالی درباره سخنان مشاور یکی از نامزدها درباره شما و دولت شهید رئیسی عنوان کرد: این بحث از این جهت خوب است که به هر حال دو نگاه وجود دارد چون ما در آستانه انتخابات هستیم و مردم باید انتخاب کنند، این مباحث از جهتی اهمیت دارند و مفید هستند که نگاه‌ها را به قدری شفاف می‌سازند.

وی ادامه داد: یک نگاه این بود که وقتی که تحریم فروش نفت ایران شکل گرفت عده‌ای می‌گفتند که دیگر قادر به فروش نفت نیستیم تلاشی که داشتند یا نداشتند این بود که می‌گفتند فروش نفت ما یک مرتبه کاهش یافت.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری تصریح کرد: ما در آن برهه می‌گفتیم که می‌توان نفت را فروخت و این‌گونه نیست که دشمن فعال ما یشاء باشد و هر کاری که بخواهد می‌تواند انجام بدهد.

جلیلی درباره با مسائلی که در مورد مذاکره و مسئولیتی که خودش در دوره‌ای بر عهده داشت، عنوان کرد: مذاکره یک وسیله است و عقب نشینی و یا عدم عقب نشینی باید در مسیر پیشرفت کشور باشد و برای حفظ منافع مردم اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: اگر مذاکره، توافق منافع ملت را تأمین نکند و باعث شود امکانات و ظرفیت‌هایی که داریم و یا فرصت‌هایی که دانشمندان و نخبگان هسته‌ای ما داشتند نادیده گرفته شود، موجب دفاع از حقوق ملت نخواهد شد.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: قبلاً هم گفتم دنیا رو نباید کوچک دید و معطل چند کشور باشیم دنیا بزرگ است و ۲۰۰ کشور در آن وجود دارد. شعار من یک جهان فرصت است و لازمه آن این است که بازارهای بزرگ دنیا را ببینیم و به نظر من شرایط بسیار خوبی برای جهش ایران وجود دارد.

دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه حقوق کشور است

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به عملکرد خود در جایگاه مسئول مذاکرات هسته‌ای ایران گفت: آن‌ها می‌گفتند نباید یک سانتریفیوژ داشته باشید و ما وقتی دولت بعد آمد ۱۹ هزار سانتریفیوژ تحویل آن‌ها دادیم. چیزهایی که در مورد حقوق هسته ما مطرح می‌شد مربوط به یک میلیون بیماری بود که لازمه تأمین داروی آن‌ها سوخت ۲۰ درصد بود.

وی ادامه داد: دفاع از حقوق هسته‌ای دفاع از همه حقوق کشور است. همانطور که ما در مقابل اشغال خرمشهر ایستادیم و دشمن را عقب نشاندیم حقوق هسته‌ای هم به همین صورت است.

جلیلی تاکید کرد: قرار بود تحریم‌ها برداشته شود در حالی که بیشتر شد و این بسیار مهم است از حقوق ملت و منافع ملت دفاع کنیم. باید ببینیم که در چه مقطعی از حقوق ملت دفاع شد و در چه دوره‌ای حقوق ملت تضییع شد و باید در نظر بگیریم که ما به ازای این‌ها چه بوده است.

وی افزود: آژانس ۱۵ بار اعلام کرد که ایران به تعهدات خود عمل کرده اما نتیجه آن این بود که طرف مقابل به طور کلی از برجام خارج شد. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: باید دید چه موقع از حقوق ملت دفاع شد و چه زمانی حقوق ملت نادیده گرفته شد؟ بایدن که آمد همه تحریم‌ها را حفظ و آنها را بیشتر کرد. پیشرفت کشور را نباید معطل دو - سه کشور کرد که بیشترین تعارض را با شما دارند. روابط با کشورهای همسایه را به حداقل و منفی رسانده بودند ولی شهید رئیسی این‌ها را احیا کرد و صادرات فنی به سریلانکا و پاکستان صادر کرد.

دولت سایه یک گفتمان است نه یک تشکیلات

سعید جلیلی در رابطه با دولت سایه گفت: دولت سایه به جای یک تشکیلات و یک دستگاه یک گفتمان است که هر فردی در کشور بتواند متناسب با توانایی و استعدادی که دارد دیدگاه خود را بگوید. و اگر جایی خطایی را می‌بیند آن را تصحیح کند و اگر نقصی می‌بیند کمک کند تا جبران شود و معتقدم هر دانشگاه باید یک دولت در سایه باشد. روند تصحیح، تأیید و تکمیل را دنبال کند. وی افزود: رویکرد دولت‌ها بسیار مهم است ما در دولت یازدهم و دوازدهم موارد را ارائه دادیم اما توجهی نمی‌کردند اما در دولت شهید رئیسی بسیار از موارد استقبال می‌کردند و روی آن‌ها دستور می‌داد که به زودی اجرا شود.

تفاوت‌های تکریم بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی

جلیلی درباره تفاوت‌های تکریم بیماران در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به موضوع پاسخگویی در نظام سلامت اشاره کرد و افزود: در بررسی‌های علمی که در پاسخگوی نظام سلامت وجود دارد این موضوع مطرح است که ۱۰۰ شاخص بررسی می‌شود که آیا این نظام پاسخگو است یا خیر، آیا احترام بیمار حفظ می‌شود و گزینه‌های مختلفی به او ارائه می‌شود یا خیر؟ یکی از شاخصه‌ها این است که به بیمار بگویند شما چند گزینه برای انتخاب دارید.

وی افزود: اگر تعرفه‌های بخش خصوصی و دولتی با یکدیگر تفاوت جدی داشت باعث می‌شود تا از بخش دولتی متخصصین به بخش خصوصی مهاجرت کنند.

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ادامه داد: سال ۸۳ در دوران وزارت آقای پزشکیان تعرفه‌های پزشکی بخش خصوصی نسبت به بخش دولتی چند برابر شد و طبیعی است که پزشکان ترجیح دادند در بخش خصوصی خدمات بدهند؛ این سیاست غلطی است که باید حل شود.

باید مبادلات بانکی خود را با برخی کشورها افزایش دهیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برنامه‌ای برای کنترل قیمت ارز دارد در تحریم‌ها دارید؟ عنوان کرد: من موضوع حاکمیت ریال را مطرح کردم و می‌گویم که باید بر اساس اولویت‌ها منابع و مصارف ارزی مشخص باشد. امروز برای تمامی مصارف اصلی و متعارف کشور به اندازه کافی منابع ارزی داریم فرایند اصلاح شود. ما باید مبادلات بانکی خود را با کشورهایی که امکان مبادله با آن‌ها را داریم افزایش دهیم و به این صورت عوارضی که بر قیمت ارز تأثیر می‌گذارد کاهش خواهد یافت.

وی افزود: هم اکنون به دلیل تحریم‌ها فرآیندهایی داریم که دچار ایرادهای جدی است. کند شدن برخی از فرایندها موجب می‌شود که بازار ارز لطمه بخورد. برنامه نوشتیم که هفته اول کار دولت چهاردهم آن را اجرایی می‌کنیم.

نقش فضای مجازی در گسترش بازارهای محصولات کشاورزان

جلیلی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه برای آن که سود محصولات کشاورزی به جیب دلال‌ها نرود چه برنامه‌ای دارید؟ بابیان اینکه ما می‌گوئیم هر روستا یک سلول جهش و ادامه داد: مهم است که محصولات کشاورزی به بازار داخلی و به ویژه بازار صادراتی به سرعت ارسال شود.

وی افزود: یک ضعف بزرگ این است که هم اکنون در روستاها محصولات فراوان باغی و کشاورزی داریم اما آن‌ها به بازار وصل نیستند و اگر این اتفاق بیفتد آن‌ها با آرامش در روستای خود زندگی می‌کنند و رشد اقتصادی رخ می‌دهد و درآمد روستاییان ارتقا می‌یابد.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: با استفاده از فضای مجازی می‌توان به گسترش بازارهای محصولات کشاورزان و روستاییان کمک کرد و اگر بتوانیم ارزش افزوده برای آن روستا مهیا کنیم درآمد روستاییان بیشتر خواهد شد.

چرا سعید جلیلی در دولت شهید رئیسی مسئولیت نپذیرفت؟

سعید جلیلی درباره ارتباط خودش با دولت شهید رئیسی پرسش که چرا مسئولیتی در دولت شهید رئیسی قبول نکرد، عنوان کرد: همان‌طور که قبلاً هم گفتم من و شهید رئیسی سوابق دوستانه عمیق و دیرینه‌ای داشتیم. من سعی کردم به شهید رئیسی کمک کنم و در مدت سه سال گذشته به طور مرتب با ایشان مکاتبه داشتیم و تمام نکاتی که در جهت تقویت دولت و کمک به آن به نظرمان می‌رسید مرتب بیان می‌کردیم و ۱۲ طرح مهم را به دولت ارائه کردیم که در مسیر پیشرفت و رفع موانع آن مفید باشد.

وی افزود: وقتی مطلبی را به شهید رئیسی ارائه می‌دادیم با روی باز استقبال می‌کرد و دستورات اکیدی بر روی آن صادر می‌کرد و حتی پیگیر اجرای آن بود. من این‌که کسانی دولت من را هم سایه به سایه پیگیری کنند مغتنم می‌شمارم. نامزد انتخابات ریاست‌جمهوریعنوان کرد: معتقدم باید ساختار و فرایندهای دولت را به گونه‌ای پی‌ریزی کرد که به مردم خدمات ارائه دهند همانطور که در دفاع مقدس موفق عمل کردیم و اداره‌های ما نیز باید به همین شکل عمل کنند. در اداره‌ها به مردم بگویند که چه حقوقی دارند و آن‌ها را راهنمایی کنند تا از حقوق خود بهره‌مند شوند.

حفظ قدرت خرید کارمندان و کارگران قانون و یک ضرورت است

جلیلی با اشاره به اهمیت حفظ قدرت خرید مردم اظهار کرد: حفظ قدرت خرید کارمندان و کارگران قانون و یک ضرورت است. در سیاست‌های ابلاغی رهبری حفظ قدرت خرید مردم به ویژه اقشار پایین آمده ست. افزایش حقوق و دستمزد متناسب با تورم بر رونق اقتصادی هم تاثیر دارد و دولت باید به این مساله توجه داشته باشد.

کد خبر 1768736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha