مصرف برق ادارات در فصل گرما با سیستم هوشمند کنترل مصرف رصد می‌شود

جوادی با اشاره به اینکه تمام روستاهای بالای ۱٠خانوار (۹۰۸ روستا) در استان زنجان از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: برنامه های مدیریت مصرف برق امسال هم پابرجا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، پیام جوادی، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان در در نشست خبری مدیران عامل صنعت برق استان زنجان به مناسبت هفته مدیریت مصرف، اظهار کرد: شرکت توزیع،  برق را در خروجی پست های فوق توزیع برق منطقه ای تحویل می گیرد و در ۱۵ هزار کیلومتر شبکه برق به مشترکین می رساند.  


جوادی با یادآوری اینکه توان مصرفی مشترکان برق توزیع برق با برق منطقه ای متفاوت است، اضافه کرد: مشترکین با مصرف بالای ۷مگاوات مشترک برق منطقه ای هستند و پایین از این مقدار را مشترک توزیع برق هستند.  


به گفته وی، امسال ۵٠٠هزار مشترک برق داریم که از لحاظ تعداد ۷۹ درصد مشترک خانگی،   ۱۳درصد تجاری، ۴درصد عمومی و ۲درصد کشاورزی و ٠/۸ صنعتی هستند.  


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان با بیان اینکه از لحاظ مصرف برق ۵۵ درصد در بخش صنعت و ۱۸درصد در کشاورزی مصرف می شود، تصریح کرد: ۶هزار و ۸۴۳چاه برق دار در استان داریم که بیش از ۹۵درصد به کنتورهای هوشمند برق مجهز هستند.  


وی ادامه داد: برنامه های مدیریت مصرف برق امسال هم پابرجا است و در ادارات این برنامه نسبت به سال های قبل سنگین تر است بطوریکه در ساعت اداری ۴٠درصد مصرف برق را کاهش دهند و در ساعات غیر اداری هم ۷٠درصد مصرف را پایین بیاورند.  


جوادی خاطرنشان کرد: تاکنون مجبور به برخورد قهری با ادارات نشده ایم و امیدواریم ادارات در مصرف برق  همکاری کنند. البته مجهز به سیستم هوشمند کنترل مصرف هستیم و می توانیم در مواقع نیاز سیستم لیمیتر را فعال کنیم.  


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان زنجان تصریح کرد: برنامه های بخش کشاورزی هم مثل سال گذشته است و اگر ۵ساعت در روز برق مصرف نکنند بقیه ساعات روز هزینه برقشان مجانی خواهد بود. در بخش صنعت هم که بر اساس مصرف، به بالای ۲مگاوات و کمتر از ۲مگاوات تقسیم شده اند، صنایعی که مصرف بالای ۲مگاوات محدودیت های بیشتری دارند.


وی با یادآوری اینکه فروش برق برای وزارت نیرو هیچ سودی ندارد چون هزینه تولید بالا است، تصریح کرد: صنعت روی در زنجان  بیشترین مصرف برق را دارد و بعد از آن هم صنعت فولاد مصرف بالایی دارد.  


به گفته جوادی، همه صنایع بزرگ موظف شده اند که خودشان نیروگاه بزنند و یا برق مورد نیازشان را از بورس بخرند، ایجاد نیروگاه برای صنایع بزرگ  در دستور کار دولت نیست و خودشان باید با اولویت نیروگاه های تجدید پذیر نیروگاه ایجاد کنند.


نیروگاه‌های خورشیدی برای تامین انرژی برق در استان فعال هستند

 پروانه برهانی؛ مدیر عامل برق منطقه ای زنجان با اشاره به اینکه برق منطقه ای نقطه اتصال در زنجیره تامین و توزیع برق می باشد، گفت: برق منطقه ای وظیفه نگهداری و به روز آوری شبکه برق را بر عهده دارد، برق را دریافت می کند و در اختیار توزیع قرار می دهد.


وی با اشاره به اینکه نیاز مصرف استان هزار و ۸۲ مگاوات می باشد، افزود: ۳ هزار کیلومتر مدار داریم و ظرفیت ترانسفور مانور حدود ۶هزار مگاوات آمپر می باشد. استان زنجان جزو شبکه هایی محسوب می شود که از نظر ظرفیت سازی در شبکه برق عملکرد خوبی دارد و استان در این خصوص دارای ظرفیت بالایی است.


برهانی تعداد مشترکین برق منطقه ای زنجان را ۱۲مشترک اختصاصی و هفت مشترک در حال عقد قرارداد عنوان کرد و گفت: هفت پروژه، شهرک صنعتی خرمدره، تقویت پست اشراق، شهرک شهید آریان، ماهنشان، ابهر یک، احداث پست نور آوران را در دست اقدام داریم.


وی به خازن گذاری پست های فوق توزیع خمسه ماهنشان زنجان رود و چورزق اشاره کرد و افزود: این اقدام به پایداری شبکه کمک کرده و تلفات را کم خواهد کرد.  


برهانی، از وجود هشت نیروگاه کوچک مقیاس و چهار نیروگاه تجدید پذیر خبر داد و گفت: نیروگاه های خورشیدی در راستای تامین منابع انرژی در حال ایفای نقش هستند.

کد خبر 1768742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha