آخرین وضعیت پرونده و متهمان حادثه تروریستی کرمان

بخشی با تشریح آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان گفت: این پرونده مراحل پایانی را طی می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ مهدی بخشی، چهارشنبه(۳۰ خرداد) در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن هفته قوه قضائیه از پیگیری ۲۱ اولویت توسط دادستانی به عنوان مدعی‌العموم خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان با اشاره به اینکه از ابتدای سال فقط ۱۵ پرونده در کمیته امنیت روانی دادسرا و رصد فضای مجازی برای تامین امنیت روانی مردم تشکیل شده است؛ افزود: با مروجین اکاذیب به قصد اضرار به غیر یا تشویش اذهان عمومی، انتشاردهندگان مطالب خلاف واقع و خلاف منافع کشور و هم آوا با جریانات هدایت شده معاندین در استان برخورد شده است.

وی رسیدگی به پرونده‌های مسن و پرونده‌های کثیرالشاکی، کاهش اطاله دادرسی، برخورد با متهمین، افزایش پایش تصویری استان، برخورد با اتباع و حمایت از عفاف و حجاب را از جمله اولویت‌های ۲۱ گانه دادستانی فهرست کرد.
بخشی با اشاره به اینکه برخورد با قاچاق سوخت، دستگیری متهمین متواری و خنثی کردن شایعه سازان از دیگر اولویت‌ها است؛ اظهار کرد: رصد تیم‌های تروریستی با فداکاری نیروهای امنیتی و پیشگیری از ورود معاندین و گروهک‌ها به کشور یکی دیگر از اولویت‌های مهم ما است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان اظهار کرد: پیگیری امنیت کویر جزو حقوق عامه است که دنبال می‌شود.
وی در خصوص پرونده حادثه تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان از دستگیری ۴۸ نفر خبر داد و گفت: این متهمان هم شامل تبعه کشورهای دیگر و هم ایرانی هستند.
بخشی با بیان اینکه این پرونده مراحل پایانی را طی می کند؛ ادامه داد: ۱۱ نفر از این متهمان همچنان در بازداشت به سر می‌برند و دادستان کل کشور در سفر به یکی از کشورها پرونده را پیگیری کرده و بنده نیز با دادستان آن کشور گفتگو داشتم.
وی تصریح کرد: واحد بین الملل قوه قضائیه نیز پرونده حادثه تروریستی کرمان را پیگیری می‌کند.

کد خبر 1768747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha