هر قاضی در کردستان ۱۸۰ پرونده را بررسی کرده است

حجت الاسلام حسینی گفت: سال گذشته به طور متوسط هر قاضی ۱۸۰ پرونده را بررسی کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، حجت الاسلام سید حسین حسینی رییس کل دادگستری کردستان امروز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه در جمع اصحاب رسانه استان اظهار کرد: سال گذشته آمار پرونده‌های ورودی ۵۰۹ هزار مورد بود که ۵۰۷ هزار مورد آن در شعب دادگستری و شوراهای حل اختلاف استان رسیدگی شد.

وی بیان کرد: سال گذشته هر قاضی در ماه به طور متوسط ۱۸۰ پرونده را بررسی کرده است و در مجموعه در طول سه سال گذشته حدود ۳۰ هزار پرونده از پرونده‌های موجودی دادگستری کسر شد.

رییس کل دادگستری استان کردستان به تعداد مراجعات به دادگستری و سازمانهای تابعه در سال گذشته پرداخت و بیان کرد: سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر سال قبل به دادگستری و ادارات تابعه آن مراجعه کرده اند.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه توهین بیشترین بحث دعاوی کیفری در بین پرونده های استان کردستان است، افزود: مطالبه وجه خسارت نیز در بحث دعاوی حقوقی رتبه اول پرونده ها را سال قبل به خود اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و کمرنگ شدن ارزش‌های اسلامی در جامعه موجب افزایش دعاوی کیفری و حقوقی در استان می شود.

رئیس کل دادگستری کردستان به آمار پرونده‌های طلاق و دعاوی خانواده اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته ۱۲ هزار و ۱۰۰ مورد پرونده طلاق بررسی شد.

حجت‌الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: همچنین پنج هزار و ۸۰۰ پرونده معوقه رسیدگی شد که متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی سامانه‌های الکترونیکی قضایی را در کاهش اطاله دادرسی تموثر خواند و اضافه کرد: پارسال ۹ هزار و ۲۲ جلسه رسیدگی به پرونده‌ها به صورت الکترونیکی برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: تشکیل سه هزار و ۲۵۹ پرونده حقوق عامه نیز از دیگر اقدامات سال قبل بود و اقدامات دادستان‌های استان هزار و ۴۲۷ مورد بوده و ۳۳ درصد افزایش داشت.

کد خبر 1768767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha