دوره آموزشی «ایران جوان» در مشهد برگزار شد

دوره آموزشی «ایران جوان» ویژه داوطلبان و سفیران سلامت مراکز بهداشت پنجگانه شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این همایش یک روزه گفت: تمایل نداشتن به فرزندآوری و اکتفا کردن به تک فرزندی یا دو فرزندی، از آسیب‌های رشد جمعیت است.

دکتر حمیدرضا قربان زاده افزود: برای رسیدن به اهداف جمعیتی در موضوع فرزندآوری، فرهنگ سازی و اصلاح نگرش، باورها و رفتار مردم به ویژه بانوان کشور برای ازدواج آگاهانه و فرزند آوری به موقع، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

دکتر محمدجعفر صادقی، رئیس گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این مراسم با اشاره به اهمیت نقش داوطلبان و سفیران سلامت در ارتقای سلامت جامعه گفت: داوطلبان و سفیران سلامت به عنوان یک گروه مردمی، حلقه ارتباطی موثری بین نظام سلامت و جامعه بوده و می‌توانند در راستای فرزندآوری و ترویج قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مشارکت و فرهنگسازی کنند.

در ادامه حجت الاسلام شفیعی و گودرزی از اساتید کشوری حوزه جوانی جمعیت، با تاکید بر بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای حل بحران جمعیت، عوامل مختلفی نظیر شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و تغییر رویکرد و سبک زندگی را در مساله افزایش جمعیت موثر دانسته و موضوع بحران جمعیت، کاهش باروری، رشد سالمندی و پیری جمعیت را با ارائه آمار و مستندات تبیین نموده و گره‌های ذهنی شایع در بین افراد جامعه را پاسخ دادند.

در این همایش که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد کرامت آستان قدس رضوی برگزار شده است از داوطبین و سفیران سلامت منتخب مراکز بهداشت پنجگانه شهر مشهد با تقدیم هدایا و لوح، قدردانی شد.

سال گذشته نیز دوره آموزشی «ایران جوان» با هدف «تربیت تسهیلگر جوانی جمعیت» در چندین نوبت ویژه بهورزان و مراقبین سلامت دانشگاه با همکاری بنیاد کرامت رضوی برگزار و موضوعات بحران جمعیت و ضرورت رشد ازدواج و افزایش فرزند آوری ترویج و تبیین شد.

پایان پیام/

کد خبر 1768777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha