۴۸ طرح درمانی استان مرکزی آماده بهره برداری است

دکتر امانی با اشاره به اینکه ۴۸ طرح درمانی در نقاط مختلف استان آماده بهره برداری است، گفت: بهره برداری از طرح های درمانی دغدغه رئیس جمهور شهید بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، دکتر علیرضا امانی، در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بهره برداری از طرح های بهداشت و درمان برگزار شد، گفت: اقداماتی که در دولت سیزدهم در زمینه بهداشت و درمان انجام شده بسیار بی نظیر بوده و افتخار می کینم که در سراسر کشور حتی در استان های مرزی اقدامات گسترده ای در بخش های مختلف به ویژه بهداشت و درمان انجام شده که این زحمات و تلاش های دولت باید در جامعه تبیین شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک، درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال را یادگاری ارزشمند دیگری از شهید جمهور دانست و اظهار داشت: این مهم نیز در راستای منویات مقام معظم رهبری در راستای جوانی جمعیت انجام شد وامید است طرح‌های درمانی مانند نسخه الکترونیکی، بیمه درمانی و هزینه رایگان کودکان در دولت آینده ادامه یابد.

وی در ادامه بیان کرد: در استان مرکزی پروژه های بزرگی در سال های اخیر در حوزه بهداشت و درمان داشتیم، که با تمام سختی ها بسیاری از آنها امروز رو به اتمام و در حال افتتاح است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اینکه ۴۸ طرح درمانی به مساحتی بالغ بر ۹۳ هزار مترمربع و با ۲۱ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف این استان آماده بهره‌برداری است، گفت:  این طرح‌های بهداشتی و درمانی در بخش های اورژانسی، بهداشتی و تجهیزاتی هستند.

دکتر امانی همچنین با اشاره به اینکه پنج هزار و ۳۱۰ میلیارد ریال در دولت سیزدهم تجهیزات درمانی به استان مرکزی وارد شده است، اظهار داشت: با آغاز دولت سیزدهم طرح‌های نیمه تمام در حوزه درمان نیز به این دولت واگذار شد و دغدغه رئیس جمهور شهید این بود که هرچه سریعتر طرح‌های درمانی به بهره‌برداری برسد.


وی با بیان اینکه از مجموع ۲ هزار طرح نیمه کاره در حوزه بهداشت و درمان حدود ۷۰ پروژه برای استان مرکزی تعریف شد، ادامه داد: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک بزرگترین طرح است که عملیات اجرایی آن سال ۸۷ آغاز شد و ساخت آن به دلایل مختلف از جمله افزایش نرخ ارز، اختلاف با پیمانکار ۱۸ سال طول کشید.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این بیمارستان با ۱۳ طبقه و ۵۲۰ تخت بستری هرماه به ۵۰ هزار نفر خدمت درمانی ارایه می‌کند، اظهار داشت: طرح توسعه این بیمارستان چند پیمانکار داشته و تلاش شده تا بیمارستان با تجهیزات و مصالح جدید و نو راه‌اندازی شود و مصالح کهنه تعویض شود.


دکتر امانی با اشاره به اینکه انتقال بیمارستان مرحله به مرحله انجام می‌شود، اظهار داشت: تا چند روز دیگر طبقه هشت و ۹ بیمارستان ولیعصر با ۸۰ تخت بستری آماده ارایه خدمات است و ارتباط با بیمارستان جدید و قدیم ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی دانشگاه برای با شهرداری در راستای احداث پارکینک بیمارستان، خاطر نشان کرد: توافق اولیه انجام شد تا دانشگاه علوم پزشکی برای پرسنل و کادر درمان خود پارکینگ تامین کند اما تامین پارکینگ برای مردم و همراه بیماران از وظایف شهرداری اراک است.

وی  افزود: بیمارستان ولیعصر(عج) اراک ۲ درب ورودی و خروجی دارد که نیاز است تا یک لاین خیابان به صورت موقت در اختیار بیمارستان قرار داده شود تا برای رعایت آسایش مردم، استفاده شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش، گفت: بیمارستان زنان و زایمان سینا آشتیانی اراک، دیالیز و فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری نیز آماده بستری بیماران است.

وی با بیان اینکه ۴۴ تخت بستری در مرکز دیالیز به شکل خیرساز پیش بینی شده است، گفت: فاز سوم بیمارستان آیت الله خوانساری با ۸۰ تخت بستری آماده بهره‌برداری است.

کد خبر 1768816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha