کارستان بچه‌ مسجدی‌های جنوب فارس در کمک به فقرا

بچه مسجدی‌های جنوب فارس در عید قربان امسال با تاسی از سیره پیامبر(ع) و ائمه اطهار(ع) پای کار آمده و با ذبخ ۹۰۰ قربانی و توزیع گوشت میان ۲۰ هزار نیازمند این عید را به یک روز فراموش نشدنی برای خود تبدیل کردند.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| کمک به محرومان به هر گونه و روشی که باشد کاری نیکو و خداپسندانه است؛ حالا ممکن است حمایت ها جنبه معنوی داشته باشد و یا نه به صورت مادی؛ مانند اقدام بچه مسجدی های جنوب استان فارس که به خوبی طعم شیرین حمایت از محرومان را چشیده و در هر شرایط به کمک هم نوعان خود می شتابند.

قرارشان عید سعید قربان است؛ روزی که خاص بودن از اسمش پیداست و از بزرگی این روز کمک به محرومان با عمل نیک قربانی کردن است چنانکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند: شعبان ماه من و رمضان ماه خدا و بهار مستمندان است و عید قربان قرار داده شده تا (با ذبح قربانی) مستمندان را از گوشت قربانی سیر کنید. پس آنان را از این اطعام بهره مند سازید.»

در روایات متعدد از قربانی کردن در عید سعید قربان سخن به میان آمده و فضیلت های بسیاری نیز برای این امر عنوان شده است. در کلام گهربار حضرت امیر(ع) در این باره آمده: اگر مردم می دانستند در قربانی (چه آثار و برکاتی) است، قطعاً قرض کرده و قربانی می کردند. اولین قطره ای که از خون قربانی بر زمین ریخته می شود، گناهان صاحب آن قربانی آمرزیده می شود.

سنت نذر قربانی

این روایت ها و روایت های مشابه آن سبب شده تا بچه مسجدی ها با تاسی از سیره پیامبر(ع) و ائمه اطهار(ع) پای کار آمده و عید قربان را به یک روز فراموش نشدنی برای خود تبدیل کنند.

کارستان بچه‌ مسجدی‌های جنوب فارس در کمک به فقرا

آنگونه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس گفته، سنت نیک قربانی کردن نه تنها در ماه ذی حجه بلکه در طول سال به همت بچه های مسجد به اجرا در می آید.

محمدابراهیم اخوت می گوید: این اقدام از سال ۱۳۹۸ به منظور حمایت و اکرام نیازمندان با همکاری اهالی نیکوکار جنوب فارس و خیران مسجدی آغاز شده و تا کنون ادامه دارد.

در راستای طرح «نذر قربانی» با تلاش اهالی مسجد حدود ۳۰ تن گوشت در قالب بسته های یک و نیم کیلویی میان نیازمندان توزیع و تقسیم شده است.

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس با توجه به تفاهمنامه با موسسه خیریه حضرت خدیجه(س) حدود ۵۰ درصد از هزینه قربانی را تامین کرده است.

قربانی ۳۰ تُنی

در مدت پنج سال اجرای این طرح، به خانواده های بسیاری ارائه خدمت شده به نحوی که تا کنون ۳۰ تن گوشت میان خانواده های نیازمند توزیع شده است.

اخوت می گوید: در راستای طرح «نذر قربانی» از سال ۹۸ تاکنون با تلاش اهالی مسجد حدود ۳۰ تن گوشت در قالب بسته های یک و نیم کیلویی میان نیازمندان توزیع و تقسیم شده است.

اوج این فعالیت در کانون های مساجد جنوب فارس در ایام عید سعید قربان است؛ بچه های مسجد در این ایام آستین همت را بالا زده و با تهیه و قربانی گوسفند، به چند هزار خانواده نیازمند جنوب فارس کمک می کنند.

ذبح ۹۰۰ دام در عید قربان

آنچه برای عید قربان امسال هدف گذاری شده، قربانی کردن بیش از ۹۰۰ رأس دام است؛ اقدامی سخت و دشوار که البته بچه های مسجد به خوبی از عهده آن برآمدند.

امسال به مناسبت عید قربان و با همت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس بیش از ۹۰۰ راس دام سبک تهیه و قربانی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب فارس می گوید: امسال به مناسبت عید قربان و با همت اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس بیش از ۹۰۰ راس دام سبک تهیه و قربانی شد.

نیک اندیشان و مومنین مسجدی این عمل خیر و خداپسندانه را بعد از اقامه نماز عید سعید قربان آغاز کرده و ضمن بسته‌بندی گوشت‌های قربانی، پیش از نماز مغرب بین نیازمندان جنوب فارس توزیع کرده اند.

اخوت می گوید: نذر قربانی مسجدی ها در عید قربان، با تامین بیش از هشت میلیارد تومان کمک های مردمی و اهالی مسجد یک کار بی نظیر را خلق کرد که سبب شد هزاران نفر از نیازمندان از این فرصت بهره مند شوند.

توزیع گوشت میان ۲۰ هزار نیازمند

آنگونه که مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب فارس، گفته با ذبح ۹۰۰ گوسفند، ۱۰ تن گوشت تامین و در قالب بسته‌های۵۰۰ گرمی آماده توزیع میان محرومان شده است.

اخوت می گوید: این بسته های گوشت در نهایت و با تلاش بچه های مسجد میان ۲۰ هزار نیازمند در جنوب استان فارس توزیع شده است.

کد خبر 1768857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha