بزرگترین پروژه مدیریت شهری استان مرکزی افتتاح شد

طرح تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) شهر اراک به عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی،امروز پنج شنبه (۳۱ خرداد) با حضور «احمد وحیدی»، وزیر کشور طرح تقاطع غیرهمسطح میدان امام خمینی (ره) شهر اراک  به عنوان بزرگترین پروژه مدیریت شهری مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وزیر کشور در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) بار ترافیکی بزرگی از دوش اراک برداشته است، گفت: این تقاطع، بار ترافیکی بزرگی را از دوش شهر اراک برمی‌دارد و تسهیلاتی را برای تردد از این محور فراهم می‌کند.

 وحیدی در ادامه با بیان اینکه این تقاطع جزو نادر مواردی است که در چنین سطحی ایجاد شده است، افزود: از بازدید قبل تا کنون با کار ۲۴ ساعته به سرعت پیشرفت داشته و به اتمام رسیده است که این تلاش های شبانه روزی مجموعه استان در راستای تکمیل این طرح جای تشکر دارد.

تقاطع غیرهمسطح امام خمینی (ره) اراک، بزرگترین پروژه مدیریت شهری استان مرکزی و یکی از طرح‌های عمرانی ویژه شهر اراک است که در ورودی اراک و مسیر اتصال معابر بزرگراه اراک -قم، بلوار منابع طبیعی، بزرگراه امام علی (ع) و بلوار خمین قرار دارد و توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شده است.

عملیات اجرایی این پروژه از خرداد ۱۴۰۱ آغاز و مدت زمان مصوب اجرایی آن ۲۶ ماه بوده است.

این پروژه با هم‌افزایی مجموعه مدیریت شهری و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص)، به‌منظور تسهیل در عبور و مرور در این منطقه‌ی پُرتردد، از آذر ماه ۱۴۰۲ لاین زیرگذر آن زیر بار ترافیک قرار گرفت و امروز رسماً به بهره‌برداری رسید.

مساحت کل محدوده‌ این پروژه ۱۳ هکتار، طول پروژه ۸۰۴ متر، طول رمپ غربی ۲۳۵ متر، طول رمپ شرقی ۲۰۱ متر، طول رمپ‌های داخل میدان ۴۲۲ متر، فاصله بین دو عرشه ۲۳۷ متر و مساحت عرشه‌ها ۲۹۳۱ مترمربع است.

لازم به ذکر است، برای این پروژه ۲۳۲ هزار مترمربع خاکبرداری، ۲۰ هزار مترمکعب بتن‌ریزی، ۵۱۴۸ متر مربع دیوارنما، ۲۲ هزار متر جدول‌گذاری، ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش، ۲۰ هزار مترمربع فضای سبز و ۲۶ هزار تن پخش آسفالت انجام شده است.

کد خبر 1768914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha