تمام فعالیت‌های اوقات فراغت در سایه مسجد باشد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: تمام فعالیت های ورزشی، هنری و آموزشی اوقات فراغت باید در سایه مسجد باشد. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، طرح ملی «مسجد، کانون نشاط2» و طرح شهید ابراهیم با حضور مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ارومیه در سالن اجتماعات حوزه علمیه امام خامنه ای برگزار شد. 

محسن رضایی،  مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی در این مراسم گفت: مدیران کانون ها افسران و سرداران گمنام مساجد هستند و مسیر شهید آیت الله رئیسی باید الگوی همه ما باشد و بتوانیم این مسیر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا باعث شد که مساجد از کارکرد اصلی خود فاصله بگیرند، افزود: یکی از رسالت های اصلی مدیران کانون ها این است که بتوانند این بستر را دوباره فعال کنند و نوجوانان را در بستر مسجد آموزش دهیم. 

رضایی گفت: برای خانواده ها مهم است که فرزندنشان در کجا اوقات فراغت خود را سپری کنند و آموزش ببینند؟ بنابراین وظیفه ما است که بتوانیم این اعتماد را در خانواده ها ایجاد کنیم که فرزندانشان را به ما بسپارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: اتاق وضعیت تشکیلاتی باید در کانون تشکیل شود و فعالیت ها تجلیل و آسیب شناسی شده و از افراد آموزش دیده استفاده کنیم. 

وی گفت: همچنین هیئت نیز باید در کانون ها راه اندازی شود چرا که هئیت تنور تشکیلات است و تا هئیت نباشد یعنی  آدم‌سازی نکردیم. 

رضایی با بیان اینکه ما در ستاد سال گذشته 8 هزار نفر نوجوان را جذب کردیم، گفت: طرح «شهید ابراهیم» که امسال در راستای برنامه های طرح ملی «مسجد، کانون نشاط دو»  برگزار خواهد شد محله های کم برخوردار هدف اصلی این طرح است.

تمام فعالیت‌های اوقات فراغت در سایه مسجد باشد

بهزاد رزاقی، معاون فرهنگی ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» به منظور انسجام، ارتقا و جامعیت بخشی به برنامه ها و فعالیت های کانون های سراسر کشور در موضوع غنی سازی اوقات فراغت تابستان کودکان و نوجوانان اجرا می گردد. 

وی افزود: در طرح ملی مسجد کانون نشاط شش محور برنامه ای جهت اجرا به مدیران محترم کانون قرآن و عترت، علمی، فرهنگی و تربیتی، هنری و ادبی، مهارت و کارآفرینی، تفریحی و ورزشی و رسانه اجرا خواهد شد.

وی با بیان در سطح استان هزار و ۴۴۰ کانون فرهنگی و هنری فعالیت می‌کنند،  گفت: از این تعداد ۸۶ کانون به‌صورت ویژه و ۳۰۰ کانون به‌صورت عمومی مجری طرح ملی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

رضایی گفت: از ۸۶ کانون مجری طرح اوقات فراغت ۳۲ کانون در شهرستان ارومیه،  ۱۵ کانون در خوی، ۲۲ کانون در میاندوآب، ۵ کانون در نقده، ۴ کانون در سلماس، ۴ کانون در تکاب، ۲ کانون در مهاباد، ۲ کانون در چایپاره، یک کانون در شوط، یک کانون در پلدشت، یک کانون در شاهین دژ، ۲ کانون در چالدران و یک کانون در ماکو هستند.

تمام فعالیت‌های اوقات فراغت در سایه مسجد باشد

گفتنی است؛ در ادامه مراسم میثم قاضیان، مسئول طرح «شهید ابراهیم» توضیحات تکمیلی را در رابطه با این طرح مطرح کرد و به سوالات مطرح شده پاسخ داد. 

همچنین اجرای گروه سرود «میثاق» کانون فرهنگی و هنری مدافعان زینبیه نیز در این مراسم از دیگر برنامه ها بود. 

کد خبر 1768928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha