۵۴ درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بیمه سلامت هستند

کرمی زنجانی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان بالغ بر ۶۰۵ هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: ارائه خدمات درمانی به کودکان زیر ۷ سال رایگان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، کرمی زنجانی، مدیر بیمه سلامت در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران اظهار کرد: ۱۳۵۴۲ تعداد بیماران نشاندار شده خاص و صعب العلاج تحت حمایت بیمه سلامت استان زنجان هستند.  


وی تعداد مراجعات بیماران برای دریافت خدمات بیماری های صعب‌العلاج را ۹۳۶۱۴ بار عنوان کرد و گفت: بیمه سلامت استان ۳۲ میلیارد هزینه برای بیماران نشان‌دار پرداخت کرده است.  


کرمی زنجانی با اشاره به اینکه ۲۴ مرکز طرف قرارداد مراکز ترک اعتیاد و ۵۴۷ مرکز طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، گفت: به میزان ۷۰ درصد تعرفه دولتی توسط بیمه سلامت به بخش خصوصی پرداخت می‌گردد. 


وی تعداد خدمات ارائه شده ناباروری در بخش سرپایی بستری و خسارت متفرقه در سال ۱۴۰۲ را  ۱۹۷۵ مورد خواند و گفت: دو میلیارد تومان برای این خدمات پرداخت شده که نسبت به سال قبل ۲۱ درصد رشد هزینه نشان می دهد.

 
کرمی به تعهد پرداخت ۷۰ درصد خدمات ناباروری در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: هزینه کلیه خدمات سرپایی و بستری و بستری موقت در مراکز دولت دانشگاهی برای کودکان زیر ۷ سال رایگان است.  


کرمی زنجانی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد جمعیت استان بالغ بر ۶۰۵ هزار تحت پوشش بیمه سلامت هستند، گفت: تعداد تماس‌های افراد با سامانه ۱۶۶۶۶،   ۵۳۵۱ مورد بوده که به طور میانگین ماهانه ۴۴۳ مورد را شامل می شود که ۲۳۶ مورد ارجاع به کارشناسان لایه دوم شد.

کد خبر 1768929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha