کانون‌های مساجد تیران پیشگام در برنامه‌های غدیر شدند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: کانون‌های مساجد همراه با تشکل های فرهنگی با اجرای بیش از یکصد برنامه پیشگام در برنامه‌های غدیر شدند.

«علی معینی»  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برنامه های دهه ولایت و امامت اظهارداشت: بزرگداشت این مناسبت به ویژه عید غدیر با محوریت مردم و تشکل های عمومی مثل کانون های فرهنگی و هنری مساجد است که در بخش های شهری و روستایی تیران و کرون برنامه اجرا می کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون با اشاره به پویش عیدغدیر، افزود: بخش عمده ای از برنامه ها تحت همین جریان فرهنگی اجرا می شود که افراد به سهم خود در این پویش همراهی خواهند کرد.

وی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد همراه با تشکل های فرهنگی دیگر مثل هیات های مذهبی با اجرای بیش از یکصد برنامه پیشگام در برنامه‌های غدیر شدند.

معینی توزیع نذری، اجرای جشن‌های عمومی، نورافشانی، مسابقات کتابخوانی، حرکت کاروان فرهنگی و شادی، مسابقه نقاشی، برنامه‌های فرهنگی و ورزشی از جمله همایش پیاده‌روی خانوادگی، خطبه خوانی غدیر و اجرای برنامه خاص کودکان را از جمله فعالیت های این مناسبت مهم بیان کرد.

وی یادآورشد: فعالیت‌ها بر اساس برنامه ریزی ستاد غدیر شهرستان با هم افزایی بین بخش‌های دولتی و مردمی انجام می شود و در هر شهر و روستا نیز فعالیت هایی به صورت خودجوش توسط مردم نیز انجام می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون اذعان داشت: زیباسازی و تبلیغات شهری و روستایی نیز جز مهمترین این برنامه ها است که توسط شهرداری ها و دهیاری ها انجام گرفته است.

وی انتقال پیام غدیر، آشنایی با این واقعه مهم و ایجاد شور و نشاط اجتماعی را مهمترین محوریت و برنامه ها و اهداف رویدادهای این مناسبت بزرگ شیعی بیان کرد.

معینی وظیفه همگانی برای تبلیغ غدیر را مهم دانست و تصریح کرد: برنامه ریزی ها سعی بر مشارکت همگانی در جهت تحقق وظیفه انتقال پیام غدیر بوده است.

کد خبر 1768949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha