۷۰ درصد برنامه‌های غدیر استان اصفهان با محوریت مساجد است

دبیر ستاد بین المللی غدیر اصفهان گفت: ۷۰ درصد برنامه‌های دهه ولایت و امامت و عید غدیر این استان با محوریت مساجد و محله ای با مشارکت مردم است.

حجت الاسلام «اسماعیل دست‌افکن» درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به برنامه های دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیرخم در استان اصفهان اظهارداشت: ستاد غدیر در شهرستان ها با محوریت ائمه جمعه تشکیل و برنامه ریزی هایی انجام شده که بخشی از آن در حال اجرا است.

دبیر ستاد بین المللی غدیر استان اصفهان افزود: بخش زیادی از برنامه ها در روز عید غدیرخم اجرایی خواهد شد که اطعام و توزیع نذری و جشن از جمله این فعالیت ها محسوب می شود.

وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر و ماموریتی که بر عهده همه شیعیان است، خاطرنشان کرد: جریان سازی مردمی و نقش آفرینی آنان تقویت شده و بیش از ۷۰ درصد برنامه ها با محوریت مساجد و محله ای با مشارکت مردم است.

حجت الاسلام دست افکن اطعام عمومی، جشن های خیابانی، مراسمات فرهنگی مساجد، مسابقه، رویدادهای ورزشی، خدمات دولتی گسترده، افتتاح پروژه، خطبه خوانی غدیر، برپایی موکب و برنامه های متنوع فرهنگی را از جمله عناوین اقدامات این دهه و مناسبت مهم اعلام کرد.

وی با بیان اینکه توزیع غذا و اطعام با رویکرد ۱۱۰ هزار عدد در شهرها برنامه ریزی شده، یادآورشد: خیرین و تشکل های مردمی در اجرای این فعالیت همکاری دارند.

دبیر ستاد بین المللی غدیر استان اصفهان تبیین واقعه غدیر و ایجاد نشاط اجتماعی را از مهمترین اهداف این برنامه ها برشمرد و اذعان داشت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش اساسی و محوری در این خصوص دارند.

وی اضافه کرد: مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان به عنوان نسل جدید غدیر و تاکید بر شناخت این واقعه در همه شهرها مورد توجه قرار گرفته است.

حجت الاسلام دست افکن با بیان اینکه بیش از ۱۰ هزار برنامه شاخص در سراسر استان اصفهان اجرا می شود، خاطرنشان کرد: گذر فرهنگی چهارباغ روز عید غدیر محوریت مهمی در اجرای برنامه های این مناسبت را دارد.

کد خبر 1768960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha