ایجاد دوقطبی در جامعه از اهداف دشمن است

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ایجاد دو قطبی در جامعه از اهداف دشمن است، گفت: جناح‌بندی سیاسی در کشور اشکال ندارد اما نباید جامعه را به دوقطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب خستگی مردم و شکنده شدن محیط جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حجت الاسلام غلامحسن نوفرستی ظهر امروز جمعه (۱ تیر) در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند با اشاره به هفته قوه قضاییه و تقارن سالگرد شهدای هفتم تیر و اربعین شهادت شهدا خدمت اظهار کرد: هم جای تبریک دارد که این شخصیت‌های عظیم در مکتب اسلام می‌درخشند و خون آنان آثار و برکاتش را در عالم دارد و هم از دست دادن این سرمایه‌های عظیم جای تسلیت دارد و امام راحل فرمود: شهادت آیت‌الله بهشتی در برابر مظلومیت او ناچیز است.

وی بر لزوم معرفی شهید آیت‌الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش و شهدای خدمت در محیط‌های آموزشی از آموزش و پرورش تا دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: شهید آیت‌الله بهشتی در قوه قضاییه خدمت کرد و پایه‌های اساسی را در این مجموعه بنا گذاشت.

امام جمعه موقت بیرجند بیان کرد: از مجموعه قوه قضاییه انتظار می‌رود در هفته قوه قضاییه بررسی داشته باشد که چقدر توانستیم در طول این ۴۵ سال از انقلاب، دغدغه‌ها و انتظارات امامین‌ انقلاب را در رسیدگی به مباحث قضایی برطرف کنیم.

حجت الاسلام نوفرستی در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات یک امتحان و آزمایش الهی برای نامزدها و مردم است، افزود: مسئله مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش‌رو بسیار حائز اهمیت است که اگر محقق شود یک دستاورد بزرگ برای ملت ایران خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت انتخاب نامزد اصلح، تأکید کرد: مشارکت مردم در انتخابات زمینه‌ساز ایران قوی، وحدت ملی، استحکام نظام، بالا رفتن اعتبار کشور، تقویت اقتدار نظام و مانع تعرض دشمنان خواهد بود.

امام جمعه موقت بیرجند با اشاره به اینکه ایجاد دوقطبی در جامعه از اهداف دشمن است، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب فرمود « در ایران اسلامی یک دوقطبی‌ای وجود دارد؛ دوقطبی انقلاب و استکبار. آن کسانی که تفاله‌های بازمانده‌ی از دوران غلبه‌ی استکبارند و هرکسی که دنبال آنها است، همفکر آنها است، بله، اینها با انقلاب بدند؛ این دوقطبی هست امّا قاطبه‌ی ملّت ایران، قاطبه‌ی انقلابی، علاقه‌مند به نظام اسلامی، عاشق امام و خاطرات امام -آنهایی که امام را حتّی یک لحظه هم ندیدند و بعد از رحلت امام به دنیا آمدند- و فرمایشات امام، صدای امام، توصیه‌های امام و اصولی که امام پایه‌گذاری کرده [هستند]؛ قاطبه‌ی ملّت ایران به اینها علاقه‌مندند؛ بله، [بین‌] آن کسانی که به امام علاقه‌مندند، به انقلاب علاقه‌مندند، با کسانی که اصل انقلاب را قبول ندارند، اصل نظام را قبول ندارند، البتّه یک دوقطبی این‌جوری هست.»

حجت الاسلام نوفرستی ادامه داد: دشمن در مقابل این خط روشن نام‌های گوناگون چپ و راست و امثال آن را مطرح می‌کنند.

وی افزود: جناح‌بندی سیاسی در کشور اشکال ندارد اما نباید جامعه را به دوقطب تبدیل کرد زیرا این کار موجب دل‌زدگی، خستگی مردم و شکنده شدن محیط جامعه است لذا باید در مقابل جریان غیرانقلابی داخل نظام ایستاد و نظام را بر پایه تقوا حفظ کرد.

امام جمعه موقت بیرجند تأکید کرد: امروز موقعیتی است که خوشبختانه در این سه سال خدمت صادقانه و انقلابی آیت‌الله رئیسی، الگویی از مدیریت انقلابی داریم که امیدواریم بتوانیم راه شهدای خدمت را ادامه دهیم.

جریان غدیر ترسیم آینده اسلام است

وی در ادامه با تبریک دهه امامت و ولایت و عید غدیر بیان کرد: ۱۱۰ هزار نفر در روز غدیر سخنان پیامبر(ص) را شنیدند و در تاریخ ماندگار شد که در بخشی از خطبه غدیر آمده است:« خداوند عزّوجلّ صاحب اختیار و ولی و معبود شماست؛ و پس از خداوند ولی شما، فرستاده و پیامبر اوست که اکنون در برابر شماست و با شما سخن می گوید. و پس از من به فرمان پروردگار، علی ولی و صاحب اختیار و امام شماست. آن گاه امامت در فرزندان من از نسل علی خواهد بود. این قانون تا برپایی رستاخیز که خدا و رسول او را دیدار کنید دوام دارد.»

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه ۴۰ آیه از قرآن کریم در خطبه غدیر آمده که به ولایت امیرالمؤمنین(ع) اشاره دارد، افزود: خداوند در روز غدیر این آیه را نازل فرمود که امروز روزی است که دین خود را بر شما کامل و نعمت خود را بر شما تمام کردم و راضی شدم که اسلام دین شما شود.

امام جمعه موقت بیرجند با تأکید بر اینکه جریان غدیر ضمن معرفی امام علی(ع) ترسیم آینده اسلام با وجود قرآن و معصومین تا حضرت مهدی(عج) است، گفت: پیامبر(ص) در خطبه غدیر فرمود: «بدانید که آخرین امامان، مهدی قائم از ماست.اوست غالب بر ادیان، اوست انتقام گیرنده از ظالمین، اوست فاتح قلعه‌ها و منهدم‌کننده آنها، اوست غالب بر هر قبیله‌ای از هل شرک و هدایت کننده آنان. بدانید که اوست گیرنده انتقام هر خونی از اولیاء خدا.‌اوست یاری دهنده دین خدا.»

کد خبر 1768976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha