روش و منش رسول اکرم باید توسط مسلمانان دنبال شود

ماموستا حسینی گفت: روش و منش رسول اکرم و تبعیت از او باید در درون همه مسلمانان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، ماموستا سید حسین حسینی امام جمعه موقت سنندج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مسجد جامع سنندج اظهار کرد: خداوند به متواضعین، درستکاران و افراد صادق و مردمی مژده داده است که دوست و محبوب خداوند هستند.

وی افزود: امام بخاری بیان کرده است ۲۵ سال مرتب مشغول ذکر خدا و ترس از خداوند بودم تا توانستم بعد از ۲۵ سال به زبانم مسلط شوم که خلاف مرتکب نشود و غیبت نکند.

وی یادآور شد: باید اعضای بدن به‌ویژه زبان را کنترل کنیم که به سمت خلاف و دروغ نرود و به فرموده پیامبر اکرم اگر بخواهید از شر گناهان در امان باشید باید زبان را کنترل کرد.

امام جمعه موقت سنندج با اشاره به اهمیت صبر نیز یادآور شد: افراد در زمان مصیبت باید صبور باشند و ناشکری، ناسپاسی نکنند و در برابر مصیبت صبر پیشه کنند.

خواندن نماز ویژگی محبان خداوند است

ماموستا حسینی برپا داشتن نماز را نیز ویژگی افراد مؤمن و محبان خداوند خواند و اذعان کرد: باید نماز را برپا داشت و با خشوع و خضوع در برابر خداوند به اقامه نماز ایستاد و نماز واجب را به جای آورد.

وی تصریح کرد: فکر و یاد خدا، روش و منش رسول اکرم و تبعیت از او باید در درون همه مسلمانان باشد.

وی اظهار کرد: صدقه و انفاق، کمک به نیازمند و صله ارحام باید رعایت شود.

ماموستا حسینی خواستار نزدیکتر کردن رابطه بندگان با پروردگار شد و اضافه کرد: نزدیک شدن به پروردگار منجر به کاهش مشکلات و آرامش وجود انسان‌ها می‌شود و این مهم نیازمند اقامه نماز و عبادت پروردگار است.

کد خبر 1769000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha