انتخاب اصلح باید بر اساس معیارهای الهی، انقلابی و آینده کشور باشد

آیت الله اعرافی با اشاره به چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید با چشم‌های گشوده و با حواس‌ جمع و با توجه به معیارهای الهی و اسلامی و انقلابی و آینده کشور انتخاب کنیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های نمازجمعه قم، با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیرخم گفت: مراسم‌ پرشور غدیر همانند سال‌های گذشته در جامعه ما باید به صورت گسترده‌تر برگزار شود و ملت بزرگ ایران با گرامیداشت غدیر دین خود را به غدیر ادا کنند.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته قوه قضائیه  ضمن قدردانی از اقدامات قوه قضائیه تصرریح کرد: قوه قضائیه در تراز نظام جمهوری اسلامی باید از علم و دانش برخوردار باشد و قضات در این عرصه باید سرآمد باشند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه اخلاق، معنویت، سلامت روحی و تلاش در قوه قضائیه باید برجسته باشد گفت: قوه قضائیه در سلامت اداری باید در کشور سرآمد باشد، چرا که این نهاد پناه ملت است.

امام جمعه قم تصریح کرد: ابزارها و فناوری‌ها، فرآیندهای سریع و پاسخگویی به موقع و قوانین متقن از الزامات قوه قضائیه است که در مجموع باید با این موارد عدالت در جامعه برپا شود.

امام جمعه قم همچنین به انتخابات پیش رو اشاره کرد و با بیان اینکه صحنه انتخابات یک صحنه عادی نیست، گفت:مشارکت باشکوه نیاز امروز کشور و مایه اقتدار ملی و انقلابی ما در دنیاست.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه چشم دشمنان و دوستان به انتخاب ملت ایران دوخته شده است، افزود: آینده کشور به این حضور گره خورده، رسانه‌های خارجی و بیگانه نیز روی این انتخابات سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی در ادامه توجه به معیارها و انتخاب اصلح را مورد تاکید قرار داد و گفت: انتخابی که انجام می‌دهیم باید در پیشگاه خدا یک حجت باشد، ملاک ما ارزش‌های الهی و دستاورد انقلاب‌اسلامی و خون‌های پاک شهیدان است.

آیت الله اعرافی تاکید کرد: باید با چشم‌های گشوده و با حواس‌ جمع و با توجه به معیارهای الهی و اسلامی و انقلابی و آینده کشور انتخاب کنیم.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه همه گروه‌ها باید در انتخابات به قانون پایبند باشند گفت: پس از برگزاری انتخابات وقت تلاش و کار و همبستگی ملی و اسلامی در کشور است.

وی با تاکید بر رعایت اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: از نامزدها، ستادها، مردم و از همه ما انتظار می‌رود، که پایبند اخلاق اسلامی در انتخابات باشیم تا در انتخابات پیش‌رو در پیشگاه خدا رو سفید شده و با حضور گسترده و انتخاب درست و اصلح شاهد فصل جدیدی در تعالی کشور باشیم.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری سخنان با اشاره به مساله فلسطین و غزه و لبنان و محور مقاومت گفت: نسل‌کشی و جنایت‌های بی‌مانند از سوی رژیم صهیونیستی با پشتیبانی آمریکا و با سکوت بسیاری از دولت‌ها، سفاکان جهان را روسفید کرده‌است.

کد خبر 1769014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha