عید غدیر خم؛ ریشه و هویت ملت ماست

امام‌جمعه کوهدشت با بیان‌اینکه عید غدیر خم؛ ریشه و هویت ملت وسبک زندگی و تفکر والای انسانی است، گفت: جشن‌های غدیر با شکوه‌هرچه بیشتر برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ابراهیم طهماسبی، امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت اظهار داشت: جریان غدیر خم و احیای آن بسیار مهم است، زیرا جز شعائر دین می‌باشد و امروز این جریان را به تمام عالم معرفی می‌کنیم.

امام جمعه کوهدشت افزود: خداوند متعال در روز عید غدیرخم حجت را بر مردم تمام کرد و به طوری که امام علی(ع) در این روز به عنوان جانشین پیامبر اکرم (ص) معرفی شد.

وی با بیان اینکه روز غدیر، بزرگ‌ترین روز در عالم هستی است و فقط یک روز تاریخی نیست بلکه غدیر خم یک اعتقاد، سبک زندگی و فرهنگ ناب به شمار می‌رود، ادامه داد: بعثت در واقع شروع همین جریان است و روز عاشورا و قیام امام حسین(ع) تا ظهور امام زمان(عج) برای این روز می‌باشد.

حجت الاسلام طهماسبی با اشاره به اهمیت امر ولایت عنوان کرد: برخی عبادات بایستی علنی انجام شود، مثل غدیر خم که ظهور و بروز آن اهمیت دارد و ریشه و هویت ملت ما است، باید جشن‌های این دهه باشکوه برگزار شود.

مشارکت مردم در انتخابات راهگشا است

وی د بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حضور و مشارکت پرشور مردم در انتخابات بسیار راهگشا است و همچون سنگری مستحکم سرنوشت هر ملتی را از آسیب‌ها مصون نگه می‌دارد، انتخابات موجب تحول در کشور و مایوس دشمنان و نشانه وحدت ملی و تحقق مردم‌سالاری است.

طهماسبی با بیان اینکه هر جریانی واجب است در انتخابات حضورداشته باشند، ادامه داد: انتظار می رود مردم کسی را انتخاب کنند که همچون شهید رئیسی اهل عمل، مدیریت جهادی و عاشق مردم و انقلاب باشد.

وی ادامه داد: رهبر معظم‌ انقلاب فرمودند: «در انتخابات نباید دوقطبی ایجاد شود، این تقسیم‌بندی‌های چپ و راست را کنار بگذارید، کسی که مدیریت جهادی و انقلابی دارد و اصلح هست باید انتخاب شود».

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه دنیا نظاره‌گر اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران است، بیان کرد: برخی، مسائل کشور را به زلف برجام گره می‌زدند، مذاکره‌ای که واقعی باشد مشکلی نیست، ولی طرف‌های مقابل همواره دروغ می‌گفتند.

حجت الاسلام طهماسبی ضمن قدردانی از خدمات دولت شهید رئیسی در شهرستان اظهارکرد: در دولت سیزدهم سد معشوره در این دولت هشت درصد پیشرفت داشته است و بیمارستان رازی دراین دولت به ۵۶ درصد رسیده است، هم‌چنین چهارهزار تسهیلات مسکن در دولت سیزدهم به مردم اعطاشده و

کد خبر 1769022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha