امروز ولایت فقیه در استمرار غدیر است

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: امروز ولایت فقیه در استمرار غدیر است و تبلیغ امامت و ولایت به همراه تبلیغ نبوت در طول رسالت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین  سید محمد هاشمی، امام جمعه شهرستان ماکو، در خطبه های این هفته نماز جمعه گفت: خداوند متعال، انبیای الهی و بعد از آنان، امامان را به عنوان حجت و راهنما به سوی مردم فرستاده تا آنان را به سوی حق تعالی، دعوت کنند؛ اما همواره گروهی بر اثر غفلت، جهل و عناد، از مسیر توحید منحرف شده، و در دام انسان های شیاد و منحرف افتاده‌اند.

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: در دوران ائمه (ع)، بحث بدعت‌ها و خرافات، دامنگیر مسلمانان بود و اهل‌ بیت علیهم السلام هم همواره بر اساس قرآن و سنت پیامبر اکرم (ص)، با این بدعت‌ها مبارزه و روشن‌گری می‌کردند. پیامبر اسلام (ص) می‌فرماید: ‹‹إذَا ظَهَرَتِ الْبِدْعَةُ فی اُمَّتی فَلْیُظْهِرِ الْعَالِمُ عِلْمَهُ فَإنْ لَمْ یَفْعَلْ فَعَلَیْهِ لَعْنَةُ الله‏››؛«وقتی در میان امت من بدعت آشکار شد، دانشمندان و عالمان دینی باید علم خود را آشکار سازند، اگر آشکار نسازند لعنت خدا بر آنها باد.»

وی گفت: در عصر امام هادی (ع)، مکاتیب عقیدتی متعددی به مانند «معتزله» و «اشاعره» رواج یافته و آراء و نظریات کلامی فراوانی در جامعه اسلامی پدید آمده بود و بازار مباحثی به مانند جبر و تفویض، امکان یا عدم امکان رؤیت خدا، جسمیت خدا، و امثال اینها بسیار داغ بود، از اینرو گاه امام هادی (ع) در برابر سؤال هایی قرار می‏گرفت که از این گونه آراء و نظریات سرچشمه گرفته است. 

امام جمعه ماکو ادامه داد: از جمله گروه های باطل و منحرفی که در دوران امامت امام هادی (ع) فعال بودند، گروه غلات را باید نام برد که افکار و عقاید پوچ و منحط و بی اساسی داشتند و خود را شیعه وانمود می‏کردند. آنان درباره امام غُلّو نموده برای او مقام الوهیّت قائل می‏شدند؛ و گاهی نیز خود را به عنوان پیغمبر منصوب از طرف امام قلمداد می‏کردند، و معتقد بودند که هیچ کدام از فرائض اسلامی از قبیل زکات، حجّ، روزه و ... واجب نیست! و بدین وسیله موجبات بدنامی شیعیان را در میان فرقه ‏های دیگر فراهم می‏کردند. امام هادی از این گروه اظهار تبری نموده با آنان مبارزه می‏کرد و تلاش می‏نمود که با طرد آنان، اجازه ندهد لکه ننگی بر دامن تشیع بنشیند.

وی گفت: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: «در کنار ترویج و تبلیغ معارف اصیل دینی و اسلام ناب، باید با خرافات مبارزه کرد. کسانی دارند روز به روز خرافات جدیدی را وارد جامعة ما می‌کنند و مبارزه با خرافات را باید جدی بگیرید، این روش علمای ما بوده.».

تبلیغ امامت و ولایت به همراه تبلیغ نبوت در طول رسالت

این مسئول افزود: امام جواد (ع) در تأویل آیة شریفة ﴿یَا أیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا أوْفُوا بِالْعُقُودِ﴾ می‌فرماید: ‹‹إنَّ رَسُوُلَ اللهِ (ص) عَقَدَ عَلَیْهِمْ لِعَلِیٍّ (ع) فی الخِلاَفَةِ فی عَشْرَةِ مَوَاطِنَ››؛ «همانا رسول مکرم اسلام در ده جا برای جانشینی امیر مؤمنان علی (ع) با مردم عهد و پیمان بست.»

وی بیان کرد: نبی مکرم اسلام (‏ص) در طول دوران رسالت خویش، به طور مستمر به موضوع جانشینی امیر مؤمنان علی و سایر ائمه‌ی اطهار، بعد از خود اشاره کرده و به صورت مکرر آن را امری بیان می‌کند که مربوط به خداوند تبارک و تعالی است.

حجت الاسلام هاشمی تصریح کرد: صرف نظر از کتابهای تفسیر و تاریخ و احادیثی که توسط شیعیان اهل بیت عصت و طهارت نقل شده، مبنی بر اینکه امام باید از جانب ذات اقدس الهی منصوب گردد، این مطلب را انسان می‏تواند بطور آشکار از طریق کتب اهل سنت نیز اثبات نماید.

امام جمعه شهرستان ماکو گفت: امروز ولایت فقیه در استمرار غدیر است.

وی با اشاره به روز اصناف افزود: بازاریان در پیروزی انقلاب و در تداوم انقلاب و کمک به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل و کمک به فقرا و مستمندان و زلزله‌زدگان و سیل‌زدگان، اساسی‌ترین نقش را ایفا کردند.

امام جمعه ماکو گفت: اما متأسفانه امروز، بین بازاریان  و نمازهای جماعت و نماز جمعه و مساجد فاصله افتاده، امیدواریم که انشاء الله این فاصله ترمیم شود ,  البته این بدان معنا نیست که هیچ بازاری در نمازهای جماعت و جمعه شرکت نمی‌کند، عده‌ای از این عزیزان شرکت می‌کنند، اما تعدادشان بسیار کم است.

کد خبر 1769026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha