دقت ما در شلوغی انتخابات غفلت از غدیر نباشد

حجت الاسلام اسماعیل پور با ابراز امیدواری از اینکه اتفاق قشنگ در انتخابات پیش رو برای ما رقم بخورد و اینگونه نباشد که بعد از انتخابات متوجه شویم امام جامعه تنها مانده گفت: دقت ما در شلوغی انتخابات غفلت از غدیر نباشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت الاسلام رجب اسماعیل پور_ امام جمعه موقت سنگر در خطبه های نماز امروز(جمعه، ۱ تیر) با تبریک فرا رسیدن عید غدیر که یکی از مهمترین اعیاد ما شیعیان است، گفت: متاسفانه آنطور که باید به واقعه غدیر پرداخته نشده است.  

وی با اشاره به نامگذاری عیدقربان تا عید غدیر به عنوان عید امامت و ولایت اظهار کرد: عید غدیر فقط روز هجدهم نیست، خیلی از کارها به صورت نمایشی و همایشی انجام می شود اما اسلام نگاهش به شکل و ظاهر نیست بلکه به فروع و مبنا توجه دارد.

اسماعیل پور تصریح کرد: اتفاق مهم در واقعه غدیر، ولایت به ویژه اولین امام ما حضرت امیرالمومنین است که خیلی ها باید در این مورد مهم بیشتر بپردازند.  

وی ادامه داد: هیات های مذهبی، مجموعه های فرهنگی، مساجد و... در این قضیه باید فکر کنند و باید فضا را به سمتی ببریم که با شور و نشاط به محتوای غدیر بپردازیم.  

اسماعیل پور اذعان کرد: ایجاد شور و نشاط تاکتیکی برای رسیدن به آن راهبرد باشد، چرا که اصل قضیه در واقعه غدیر ولایت حضرت علی (ع) است.  

وی با تاکید بر اینکه جریان نفاق هنوز به ویژه اکنون در موقع انتخابات، جدی در حال فعالیت است، گفت: یکی از ویژگی های اهل تقوا و ایمان این است که ارتباط معنایی با نماز و قرآن و توسل دارند و اگر به منبع نور وصل شوند، در شناخت و دقت ما نسبت به آنچه که در جامعه در حال اتفاق است کمک می کند.  

اسماعیل پور افزود: چشم دل ما می بایست باز شود زیرا کسی که با دقت نگاه می کند و آن ویژگی های تقوایی و ایمانی را دارد به تحلیل ها بیشتر دقت می کند و تذکر قبل از واقعه در قالب تحلیل ها ممکنه نتیجه بهتری بدهد.  

وی گفت: این وظیفه شخصی هر کس است و هر کس باید حواسش باشد اتفاقی که پیرامونش می افتد در مناظرات و تبلیغاتی که کاندیدا در شهرهای مختلف انجام می دهند و امیدواریم آن اتفاق قشنگ برای ما رقم بخورد و دقت ما در شلوغی انتخابات غفلت از غدیر نباشد.  

اسماعیل پور با بیان اینکه اینگونه نباشد که بعد از انتخابات متوجه شویم که امام جامعه تنها مانده، اظهار کرد: اگر حتی در خلوت به این نتیجه برسیم دیگر فایده ای ندارد پس باید حواسمان باشد.

خطیب جمعه سنگر در ادامه با اشاره به اینکه بعضی ها اصلا تقوا را رعایت نمی کنند ولی امیدواریم در این دوره از انتخابات حواسمان باشد که دشمن به دنبال چیست، بیان کرد: دشمن با یک راهبرد این دو تاکتیک را پیگیری می کند و آن این است که کسی از دل این کاندیداها رای بیاورد که بخواهد ریل گذاری شهید عزیزمان را به جهت ظاهری و نظام اسلامی به جهت واقعی بخواهد عوض کند که ما تجربه قبل از این سه سال اخیر را داشتیم.  

وی افزود: اگر برفرض از دل این انتخابات به قوه الهی کسی رای بیاورد که با مبانی و تفکر و اندیشه امامین انقلاب اسلامی همراهی کند و این ریل را ادامه دهد اما شیرینی این حضور یا اتفاق قشنگ را بعد از فتنه ۸۸ و تجربه خودشان استفاده کنند.  

اسماعیل پور تصریح کرد: دشمن بیکار ننشسته اگر چه در دو مناظره ای که پخش شد فعلا فضا خیلی آرام جلوه میکند و دلایل مختلف دارد که حتما یکی از آنها این است که دشمن زیرکانه در حال رهبری است.  

وی بیان کرد: جریان نفاقی که در کشور ما فعال است با زیرکی تمام این راه را می رود و در برخی الفاظ هم کاملا واضح است ولی خودش هم نداند که حرف و کلامش در زمین دشمن است.  

اسماعیل پور با تاکید بر اینکه دشمن یک هدف بسیار مهم دارد و آن فاصله و ایجاد خلا بین امام و امت را گذاشته است، افزود: اگر این خلا ایجاد شد دشمن می تواند ضربه بزند لذا بعضی از سیاستمداران ممکن است در مجموعه حرف ها و اظهار نظراتشان به منفعت فکر کنند. 

وی اذعان کرد: این گله و غصه است که حداقل به جهت زبانی اشاره ای به این نمی کنند که اگر ما می خواهیم اقتصاد اسلامی داشته باشیم و از بقیه فاصله بگیریم باید در راستای تمدن نوین اسلامی حرکت کنیم.

 وی خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ کدام از کاندیداها در این زمینه حرف نزدند در حالیکه این فرمایش حضرت آقا در بیانیه گام دوم است وقتی حضرت آقا در قالب سومین توصیه آنرا مطرح می کنند اما به گونه ای حرف می زنند که اول است یعنی موضوع مهم است.  

 اسماعیل پور ادامه داد: اما نگاه مقام معظم رهبری این است که این حرکت از زمان خیلی پیش تر، مثلا از زمان حضرت امام (ره) که فرمودند« انقلاب ما انقلابی جهانی است» از این رو اگر نگاه هر مسئولی به تمدن نوین جهانی نباشد یعنی دارد خیانت می کند.  

وی گفت: این یکی از خطرات در حکومت است که به بهانه نفع مردم از اصل قضیه غافل شویم و باید حواسمان باشد و در تحلیل ها و گفته های کاندیدا مورد توجه داشته باشیم.  

اسماعیل پور در ادامه همچنین با اشاره به آغاز هفته قوه قضاییه، یاد و خاطره شهید بهشتی را گرامیداشت و گفت: شهید رئیسی شباهات های زیادی با شهید بهشتی داشتند و این مظلومیت در این دوره بیشتر هم بود و امیدواریم هم در قانونگذاری و هم در مجریه ریشه فساد را از پایه شناسایی کرد.  

وی با ابراز، خرسندی از اینکه قوه قضایی ما در تراز انقلاب اسلامی است و بیشتر باید در این راستا اقدام کنیم، تصریح کرد: امیدواریم این سه قوه در نظام اسلامی دست در دست هم به سمت سویی بروند که با شمایل تمدن نوین اسلامی را بیش از گذشته درک کنیم.

کد خبر 1769031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha