دولت شهیدجمهور سعی کرده خوابگاه‌های دانشجویی در شأن دانشجویان باشد

عین‌اللهی با اشاره به اینکه بزرگترین خوابگاه دانشجویی جنوب‌شرق کشور در کرمان افتتاح می‌شود؛ گفت: دولت سعی کرده خوابگاه‌ها در شان دانشجویان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ صبح شنبه(۲ تیر) بیش از ۶۰۰ پروژه بهداشتی، درمانی در کشور با زیربنای ۴۰۰ هزار متر مربع و با حضور دکتر محمد مخبر، سرپرست ریاست جمهوری در ستاد وزارت بهداشت به صورت ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید.
از این تعداد پروژه ۲۳ طرح بهداشتی و عمرانی به متراژ بیش از ۴۰ هزار مترمربع و به ارزش بیش از یک همت در استان کرمان افتتاح شد.
این طرح‌ها در کرمان، راور، رابر، ارزوئیه، بردسیر، شهداد، بافت و راور افتتاح شد.
خوابگاه ۶۰۰ نفری دخترانه ریحانه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، اتاق تمیز سلول‌های بنیادی، مرکز رادیوتراپی و پرتودرمانی انجمن خیریه یاس، کلینیک تخصصی حضرت معصومه سلام‌الله علیها بردسیر، مرکز بهداشتی روستای سیه‌بنوئیه رابر از جمله این طرح‌ها است.
همچنین افتتاح دو آموزشگاه بهورزی در کرمان و بردسیر از اقدامات قابل توجه دولت در استان کرمان است.


بهرام عین‌اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در ارتباط تصویری ضمن تشریح مهمترین پروژه‌هایی که امروز در استان‌های مختلف افتتاح می‌شود؛ گفت: در استان کرمان احداث خوابگاه ۶۰۰ نفره دانشجویی در حالی سال ۹۷ آغاز شد که وقتی دولت آن را تحویل گرفت ۲۵ درصد پیشرفت داشت و ۷۵ درصد آن در این دولت تکمیل شد.
وی افزود: این خوابگاه با هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا ۲۰۰ میلیارد تومان و ۶۵ سوئیت بسیار خوب بزرگترین خوابگاه جنوب شرق کشور است و دولت سعی کرده خوابگاه‌ها در شان دانشجویان باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس به افتتاح اورژانس بیمارستان علی بن ابیطالب علیه‌السلام شهرستان راور اشاره کرد که سال ۹۶ توسط یکی از خیرین آغاز شده و ۱۴۰۰ مترمربع زیربنا و ۴۰ تخت دارد و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.
وی ادامه داد: مرکز MRI بیمارستان ۱۲ فروردین کهنوج از دیگر پروژه‌های استان کرمان است که دولت کارهای خوبی در جنوب استان کرمان انجام داده است‌.
عین‌اللهی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی در حوزه سلامت در این دولت انجام شد که در تاریخ سلامت بی‌نظیر است؛ افزود: کار وسیع در مدت کوتاه نشانه دلی کار کردن بود.
وی گزارش داد: سه هزار و ۱۰۰ پروژه بهداشتی و ۱۷ هزار پروژه درمان افتتاح شد و از نظر نرم‌افزاری هم برنامه‌های جدیدی پایه‌گذاری شد.
عین‌اللهی با اشاره به اینکه پنج پروژه را رئیس جمهوری شهید حضوری افتتاح کردند؛ ادامه داد: ۳۵۴ دستگاه پیشرفته پزشکی نیز در کشور توزیع شد.

کد خبر 1769052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha