تایلند آماده همکاری با ایران در زمینه تولید محتوای مشترک فرهنگی و رسانه‌ای است

حجت‌الاسلام اباذر، از شخصیت‌های برجسته مذهبی و فرهنگی در تایلند گفت: می‌توانیم در زمینه تولید محتوای مشترک فرهنگی و رسانه‌ای و راه‌اندازی برنامه‌هایی برای ترویج گردشگری مذهبی در بین مردم تایلند و اعزام زائران ایرانی به تایلند همکاری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در راستای توسعه و گسترش زبان فارسی، فرهنگ و هنر ایران در تایلند، مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با حجت‌الاسلام غلامعلی اباذر، شخصیت برجسته مذهبی و فرهنگی در تایلند دیدار و پیرامون موضوعات مختلف فرهنگی گفت‌وگو کرد.

زارع‌بی‌عیب با اشاره به سابقه طولانی روابط فرهنگی و تاریخی بین ایران و تایلند، بر اهمیت زبان فارسی به عنوان پل ارتباطی بین دو فرهنگ تأکید کرد و گفت: یادگیری زبان فارسی به مردم تایلند کمک می‌کند تا از گنجینه‌های فرهنگی و ادبی غنی ایران بهره‌مند و در زمینه‌های مختلف علمی، آموزشی و تجاری با ایران تعامل داشته باشند.

وی به غنای فرهنگ و هنر ایران اشاره کرد و افزود: برگزاری نشست حج در محل آن مؤسسه توانست ابعاد خوبی را از همکاری دو طرف ایجاد و باعث شناخت ابعاد مختلف فرهنگی ایران شود که در آینده این نشست‌ها می‌توانند شامل سمینارها، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی باشد.

رایزن فرهنگی کشورمان با توجه به جمعیت مسلمان در تایلند و اشتیاق آن‌ها به فراگیری علوم قرآنی، گفت: برگزاری کلاس‌ها، دوره‌ها و کارگاه‌های قرآن کریم از سوی رایزنی به عنوان مرکزیت فعالیت‌های قرآنی در این کشور می‌تواند به تقویت ایمان و معنویت کمک و فرصتی برای گسترش فرهنگ قرآنی به مردم تایلند باشد.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه‌هایی از صنایع دستی، هنرهای تجسمی، عکس و کتاب ایران می‌تواند به معرفی فرهنگ و هنر ایران بپردازد که این نمایشگاه‌ها قادر خواهد بود که در مکان‌های مختلف فرهنگی و عمومی تایلند برگزار شود.

حجت‌الاسلام اباذر عنوان کرد: از طریق مؤسسه الهدی؛ همکاری در زمینه ترویج زبان فارسی در بین مسلمانان تایلند و از ظرفیت‌های مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی که ارتباط دارم می‌توانیم برای برگزاری دوره‌های آموزشی زبان فارسی برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به تجارب خود در زمینه آموزش قرآن، گفت: من آمادگی دارم تا مدرسان مجرب قرآن را برای تدریس در این کلاس‌ها معرفی کنم و می‌توان از منابع آموزشی متنوعی جهت بهبود روش‌های کلاس‌ها استفاده کنیم.

رایزن فرهنگی کشورمان در خصوص همکاری در زمینه رسانه و مطبوعات، تبادل اخبار و اطلاعات فرهنگی، تهیه و انتشار برنامه‌های مشترک ترجمه و نشر متون فرهنگی به زبان‌های تایلندی گفت: همکاری در زمینه رسانه و مطبوعات می‌تواند به معرفی فرهنگ و هنر ایران به مردم تایلند و تقویت روابط فرهنگی بین دو کشور کمک کند.

وی ادامه داد: ایران دارای اماکن مذهبی متعددی مانند حرم امام رضا(ع) و حرم حضرت معصومه(س) است که می‌تواند برای گردشگران مذهبی تایلندی جذاب باشد.

حجت‌الاسلام اباذر گفت: از طریق ارتباطاتی که با رسانه‌های تایلندی وجود دارد، زمینه همکاری در این زمینه را فراهم و می‌توانیم در زمینه تولید محتوای مشترک فرهنگی و رسانه‌ای با یکدیگر همکاری و راه‌اندازی برنامه‌هایی برای ترویج گردشگری مذهبی در بین مردم تایلند و اعزام زائران ایرانی به تایلند و در زمینه ترویج گردشگری مذهبی در بین مردم این کشور همکاری کنم.

در پایان این دیدار، دو طرف توافق کردند که جلسات منظم بین رایزن فرهنگی ایران و حجت‌الاسلام اباذر برای بررسی پیشرفت برنامه‌ها و تبادل نظر در خصوص چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1769054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha