«جف مونسون» قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی، مسلمان شد

جف مونسون، بوکسور و قهرمان پیشین هنرهای رزمی ترکیبی در مسکو مسلمان شد و متعهد شد از مسلمانان دفاع کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، جف مونسون، بوکسور، ورزشکار و قهرمان پیشین هنرهای رزمی ترکیبی در مسکو پایتخت روسیه به دین اسلام گروید.

فیلم منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می دهد که مونسون در میان فریاد هوادارانش، در یکی از مراکز اسلامی شهادتین گفت و به دین اسلام گروید.

مونسون گفت: من به عمد به اسلام گرویدم، دوست دارم در این دوره پیچیده شانه به شانه برادارانم باشم. من به این مسئله بسیار فکر کردم، اما این گام مهمی است.

مونسون (۵۳ ساله) در سینت پال ایالت مینه سوتای آمریکا به دنیا آمد. او یکی از قهرمانان جهان در ورزش جوجیتسو و یکی از ستارگان ورزشی هنرهای ورزشی ترکیبی به شمار می‌آید.

مونسون در سال ۲۰۲۰ به اوفا نقل مکان کرد، مدرسه جوجیتسو و کشتی را در آنجا افتتاح کرد. در سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی به عنوان نماینده پارلمان باشکریا در روسیه از سوی «روسیه متحد شد.

مونسون بیش از ۶۰ پیروزی، ۲۶ شکست و یک تساوی کسب کرده است. پیش از این تابعیت آمریکایی خود را رها کرد و در سال ۲۰۱۸ شهروند روسیه شد.

«سرگئی مارکوف» مدیر موسسه مطالعات سیاسی در تلگرام دراین باره گفت: جف مونسون در میان فریادهای الله اکبر هوادارانش در مسکو مسلمان شد.

وی در سال ۲۰۱۶ از رقابت در ورزش‌های جوجیتسو و کشتی بازنشسته شد، امام هنوز در «ام ام آ» فعال است.

مونسون به خاطر مواضع سیاسی چپ گرایانه اش معروف است و از منتقدان جنگ عراق و آمریکا بود.

کد خبر 1769077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha