گفتمان عزتمندی شهید رئیسی کورشدنی نیست

وزیر ارشاد با تاکید بر اینکه گفتمانی که آیت الله شهید مطابق با گفتمان عزتمند امامین انقلاب پایه گذاری کرد تداوم دارد، گفت:خاصیت نهضت های الهی این است که همیشه زایش های جدید داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ همایش مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها اول تیر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و برخی از مدیران کل کتابخانه‌های عمومی استان‌ها برگزار شد.

وزیر فرهنگ در این همایش گفت: برای ما شبکه فرهنگی وسیع، گسترده، خلاق، خدمتگزار در نهاد کتابخانه‌ها که خدمات متنوعی ارائه می دهند مغتنم است.

وی افزود: شاید یکی از حسرت هایی که دارم این است که به واسطه کوتاه شدن عمر دولت سیزدهم نتوانستیم بخش انتهایی طرح های بزرگ عمرانی و برنامه هایی که در حوزه های مختلف برای کتابداران عزیز پیش بینی کرده بودیم را محقق کنیم؛ یکی از حسرت های من این است که متاسفانه به دلیل وضعیتی که پیش آمد برخلاف اینکه کارها به خوبی پیش رفته بود نتوانستیم کتابخانه مرکزی اراک را به پایان رسانیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: این مسأله که شخص بنده طرح‌ها را تمام کند یا نه، اهمیت ندارد مهم این است که این مجموعه ها در اختیار مردم قرار گیرد و شبکه ای قوی و کارآمد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه روابط ما با نمایندگان محترمانه و قانونی بود، افزود: در این سه سال هیچ گاه با نماینده های مجلس دچار چالش جدی نشدم، هیچ گاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی از من سوال نشد درحالی که پیش از این وزرای ارشاد مرتبا در این موضع قرار می گرفتند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: آقای رمضانی از مدیران ارشد فرهنگی کشور بودند و هستند و خواهند بود، یکی از آسیب‌هایی که در حوزه مدیریت فرهنگی داریم این است که خیلی وقت ها گرفتار نقد هستیم اما در این دوره این مسایل را کنار گذاشتیم و گفتیم باید کار را در میانه میدان جلو برد، اینکه مشغول نقد دیگران باشیم و از کار خود غافل شویم خلاف ماموریت واگذار شده به ماست.

وزیر فرهنگ با تاکید بر اینکه بنابر ارزیابی‌ها تقریبا به بیش از اهداف برنامه های اعلامی رسیدیم، گفت: مکنتی که خداوند به قلم و بیان و کارهای اجرایی ما داده است در صورت عدم استفاده محل حسرت است و تا ثانیه آخر همه باید کار کنیم.

وی افزود: در هر موقعیتی که باشیم تا لحظه‌ای که کار می‌کنیم آن را محور دانسته و برای آن برنامه ریزی می کنیم.

وزیر فرهنگ گفت: به واسطه فهم عمیق مشترک گفتمانی با رییس جمهور شهید  در این جایگاه قرار گرفتم، سالهای سال از نزدیک با ایشان کار کرده بودم در این سه سال هیچ گاه موردی پیش نیامد تا از فضای کاری مجموعه ما گلایه کنند و این در حالی است که نسبت به همکاران بسیار محاسبه گر و سخت گیر بودند.

وی افزود: سند موسیقی توسط رییس جمهور شهید و فقید ابلاغ شد و برای اولین بار تصمیم گیری در این حوزه در انحصار مدیریت فرهنگی قرار گرفت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در جلسه آخر در قم صحبت هایی در حوزه موسیقی شد و ایشان فرمودند در ۴۵ سال گذشته چنین وضعیتی را در حوزه فرهنگی نداشتیم و کارهایی که همکاران ما انجام دادند نظیر نداشته است.

رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور افزود: رییس جمهور شهید مظهر، اخلاق، تواضع و بسیار کارآمد بود، بعضی می خواهند آقای رییس جمهور را در حد معلم اخلاق خلاصه کنند و اینها بخش هایی از خصوصیات ایشان بود. شهید رییسی مدیر تحول گرا، کارآمد و با کفایت بود و کافی است شرایط آستان قدس، قوه قضائیه و دولت را قبل و بعد از حضور ایشان با هم مقایسه کنید.

وزیر فرهنگ گفت: در روز تنفیذ حکم ریاست جمهوری تعداد فوتی های کرونا سه رقمی بود. براساس تدابیر اتخاذ شده تعداد فوتی های کرونا به صفر رسید در حالی که کشورهای غربی هنوز شهروندانشان را به دلیل کرونا از دست می‌دادند.

وی افزود: عده ای، بسیار تلاش می کنند شهادت آیت الله رییسی را به عنوان پایان گفتمان شهید جمهور تلقی کنند برخی حسادت می کنند و کینه می ورزند، به آنها می گویم حق دارید عصبانی باشید ولی بدانید راه گفتمان عزتمندی که رییسی بزرگ ایجاد کردند کور شدنی نیست و با قدرت ادامه پیدا خواهد کرد.

رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر اینکه گفتمانی که آیت الله شهید مطابق با گفتمان عزتمند امامین انقلاب پایه گذاری کرد تداوم دارد، گفت:خاصیت نهضت های الهی این است که همیشه زایش های جدید داشته باشند.

وزیر فرهنگ گفت: رییس جمهور شهید زمانی آغاز به کار کرد که در همه نظر سنجی های سال ۱۳۹۷ سرمایه اجتماعی افت‌کرده کرده بود؛ زمانی ایشان مسئولیت قوه قضائیه را پذیرفتند که میزان امیدواری مردم به کارآمدی مجموعه بسیار ضعیف بود ولی وقتی مسئولیت قوه قضائیه را تحویل داد این عدد به بیش از هفتاد درصد رسیده بود، این موارد باید ثبت و گفته شود و آن را با زبان فرهنگ و هنر برای امروز و فردای ایران نشر دهیم.

رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پایان خطاب به حاضران تاکید کرد: از مجموعه هایی هستید که به آنها افتخار می کنم، سرمایه عظیم مدیریت فرهنگی در وجود تک تک شما نهفته است.

گفتنی است، پیش از سخنان وزیر فرهنگ، مدیران کل برخی استان‌ها به بیان مطالبشان پرداختند.

کد خبر 1769091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha