اربعین شهید جمهور و شهدای راه خدمت در مصلای نماز جمعه زنجان برگزار می شود

افشارچی بر ضرورت انعکاس دستاوردهای ۱۰۰۰ روزه دولت شهید جمهور تاکید کرد و گفت: به مناسبت اربعین شهید آیت الله رئیسی و شهدای اربعین مراسم گرامیداشتی روز پنج شنبه ۷ تیرماه در مصلای نماز جمعه زنجان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن افشارچی، استاندار زنجان امروز در جلسه هماهنگی آیین گرامیداشت اربعین شهید جمهور و شهدای راه خدمت با گرامیداشت یاد خاطره این شهدا گفت: ویژگی های بارز آیت الله رئیسی در کفر به طاغوت و پذیرش تمام جمهوری اسلامی قابل تحسین است. این شهید همواره منافع ملی کشور را به منافع شخصی خود ترجیح می داد.

وی با اشاره به اینکه طهارت سیاسی یکی از ویژگی های بازر شهید جمهور بود، گفت: انتظار ما از کاندیداهای ریاست جمهوری این است که در صحنه مناظرات طهارت سیاسی داشته و منافع ملی را به منافع شخصی ترجیح ندهند و کسب رای بیشتر دلیلی برای تخریب یکدیگر و اقدامات دولت خدمتگزار نباشد.

استاندار زنجان با یادآوری اینکه تلاش های بسیاری در دولت سیزدهم انجام شد که اصحاب قدرت در تلاش برای نفی آن هستند، ادامه داد: شهید جمهور به فرموده مقام معظم رهبری خستگی ناپذیر بود. با روی کار آمدن دولت سیزدهم بسیاری از مشکلات معیشتی مردم با پایین آمدن نرخ تورم، احیای واحدهای تولید راکد، حل مشکلات مسکن، جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی و کاهش نرخ بیکاری حل شد.

وی با انتقاد از اینکه مبنای کسب رای تعدادی از کاندیداهای این دوره از ریاست جمهوری نادیده گرفتن تلاش های دولتمردان قبلی است، گفت: نظام جمهوری اسلامی علیرغم تحریم ها و فشارهای اقتصادی دشمنان همچنان مقتدر و استوار ایستاده است. البته منکر وجود مشکلات در کشور نیستیم ولی باید روحیه امید در مردم را برای مشارکت حداکثری در انتخابات فراهم کنیم.

افشارچی با تاکید براینکه منش سیاسی شهید جمهور در جمهوری اسلامی بی سابقه بود، گفت: لازم است تا آیین گرامیداشت اربعین آیت الله رئیسی و شهدای خدمت با شکوه هرچه تمام و همکاری دستگاه های اجرایی استان اجرا شود.

به گفته وی، از توان تمام دستگاه ها برای برگزاری این مراسم که روز پنج شنبه ۷ تیرماه مصادف با سالروز شهادت شهید بهشتی در مصلای نماز جمعه خواهد بود، استفاده شود. در این زمینه کلیپ و مستندهای مرتبط با آیت الله رئیسی در سفر به استان زنجان تهیه و از طریق صدا و سیما و بیلبوردهای شهری به نمایش درآید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این جلسه با یادآوری اینکه ستاد بزرگداشت اربعین شهید جمهور و شهدای خدمت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شد و در استان ها نیز این ستاد شکل گرفته است، گفت: برای بزرگداشت اربعین شهدای راه خدمت برنامه ریزی از ۷ تا ۱۵ تیرماه در دستور کار قرار دارد و تمام دستگاه ها، بالاخص دستگاه های فرهنگی استان برنامه های خود را به ستاد بزرگداشت اربعین شهدای راه خدمت اعلام کنند.

حاج علی اکبری به سالروز شهادت شهید بهشتی در ۷ تیرماه اشاره کرد و گفت: این تقارن موجب می شود تا اربعین شهدای خدمت را با شکوه بیشتری اجرا کنیم همچنین پویش هایی با عنوان «روایت خدمت» در این راستا راه اندازی خواهد شد.

در مدیران دستگاه های فرهنگی استان نیز به بیان برنامه های خود در گرامیداشت شهید جمهور و شهدای راه خدمت پرداختند.

کد خبر 1769120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha