تشکیل اردوگاه جدید حمایت از فلسطین در دانشگاه آزاد برلین

دانشجویان اردوگاه جدیدی را در محوطه دانشگاه آزاد برلین در اعتراض به تهاجم نظامی مداوم اسرائیل به غزه برپا کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «آناتولی»، دانشجویان اردوگاه جدیدی را در محوطه دانشگاه آزاد برلین در اعتراض به تهاجم نظامی مداوم اسرائیل به غزه برپا کردند.

«سیسیلیا ماسترنجلی»، سخنگوی دانشجویان دانگشاه آزاد برلین در این باره گفت: این اردوگاه به عنوان فضای باز برای گفتگوهای انتقادی در مورد مسائل مهمی که جهان امروز را تحت تاثیر قرار می دهد، عمل خواهد کرد.

وی افزود: ما یک ارودگاه اعتراضی ایجاد کرده‌ایم تا فضایی را باز کنیم که در آن مردم بتوانند نظرات خود را در مورد تغییر اروپا به سمت راست افراطی، سرکوب و نسل‌کشی در غزه با یکدیگر در میان بگذارند.

بیش از ۵۰ دانشجو در اولین روز برپایی این اردوگاه که در محوطه دانشگاه برپا شده بود، تجمع کردند.

دانشجویان وعده دادند که کمپین خود را تا زمان احقاق حقوق فلسطینی‌های ساکن غزه ادامه خواهند دادند.

آنها از دولت آلمان خواستند تا مانند دیگر کشورهای اروپایی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند تا راه برای برقراری صلح و نجات فلسطینی‌ها از ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی هموارتر شود.

 سازمان دهندگان انتظار دارند در طول یک هفته، صدها دانشجو و استاد دانشگاه در فعالیت های اردوگاه شرکت کنند.

ماه گذشته، پلیس آلمان به زور اردوگاه دانشجویان حامی فلسطین را که توسط دانشجویان دانشگاه آزاد برلین برپا شده بود، پاکسازی کرد، اقدامی که انتقاد شدید دانشگاهیان و گروه های دانشجویی را برانگیخت.

افسران آلمانی از زور علیه دانشجویان تظاهرکننده استفاده کردند و پس از آن که مدیریت دانشگاه پلیس محلی را برای متلاشی کردن اردوگاه فراخواند، تعداد زیادی از دانشجویان دستگیر شدند.

کد خبر 1769124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha