حفظ هویت ایرانی اسلامی در طراحی لباس، ضرورتی انکارناپذیر است

مدرس دانشگاه گفت: انتخاب پوشش مناسب، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حفظ هویت فرهنگی هر ملتی است و حفظ هویت ایرانی اسلامی در طراحی لباس، ضرورتی انکارناپذیر است.

زینب ضیایی، مدرس دانشگاه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی در غرفه رسانه با اشاره به اهمیت توجه به هویت ایرانی اسلامی در طراحی لباس، اظهار کرد: انتخاب پوشش مناسب، یکی از مهم‌ترین مولفه‌های حفظ هویت فرهنگی هر ملتی است و در این میان، توجه به فرهنگ و ارزش‌های ایرانی اسلامی در طراحی لباس، نقشی اساسی در حفظ و انتقال این هویت به نسل‌های آینده ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه نمایشگاه گوهر شاد فرصتی ارزشمند برای ارائه الگویی مناسب از پوشاک ایرانی اسلامی به شمار می‌رود، افزود: این نمایشگاه با ارائه نمونه‌های متنوعی از پوشاک اصیل ایرانی، می‌تواند به ارتقای سطح آگاهی و سلیقه مردم در انتخاب لباس کمک کند.

ضیایی ادامه داد: همچنین این نمایشگاه مکان مطلوبی برای بازدید بانوان است و با توجه به اینکه در سطح شهر ملزومات حجاب به صورت پراکنده است و وجود این نمایشگاه به صورت تجمیع شده فرصت بسیار ارزشمندی است که بتوانیم هر آنچه می خواهیم را تهیه کنیم.

این استاد دانشگاه افزود: خانواده ما قبلا در تهران بوده و امسال اولین بار است که از این نمایشگاه بازدید می‌کنم و می‌توان گفت که این نمایشگاه قابل مقایسه با نمایشگاه های تهران است و جای پیشرفت زیادی را دارند.

ضیایی در پایان صحبت‌های خود، از عموم مردم دعوت کرد تا با بازدید از نمایشگاه گوهر شاد، از نزدیک با نمونه‌های متنوعی از پوشاک ایرانی اسلامی آشنا شوند

کد خبر 1769178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha