کناره‌گیری نمی‌کنم/ دولت خانواده خانه‌داری را شغل می‌بیند

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه بنابر احساس وظیفه آمده‌ام و از انتخابات کناره‌گیری نمی‌کنم، گفت: بانوان بعد از انقلاب رشد کردند و نرخ سواد دانشگاهی آنها به ۵۴ درصد رسید ما باید خانه‌داری را به عنوان شغل بدانیم و ظرفیت اقتصادی را برای آنها در نظر بگیریم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی شنبه شب، دوم تیرماه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه دیشب در برنامه مناظره انتخاباتی اقوام عزیز عرب و مازندرانی‌ها از قلم افتادند که از اینجا نسبت به آنان ادای احترام می کنم، گفت: هفت هزار سال همزیستی مسالمت آمیز یک ایران متحد تشکیل داده است.

وی در مورد هزینه های تبلیغاتی خود افزود: ما جایی جز صدا و سیما نداریم در این دوره به خاطر فشردگی برنامه و خوب نبودن وضعیت مالی خیلی نتوانستم به سفر استانی بروم و به سکوهای رایگان گفت‌وگو با مردم بسنده کردم.

وی در مورد جایگاه زنان و برنامه های خود برای این قشر از جامعه افزود: بانوان بعد از انقلاب رشد کردند و نرخ سواد دانشگاهی آنها به ۵۴ درصد رسید ما باید خانه‌داری را به عنوان شغل بدانیم و ظرفیت اقتصادی را برای آنها در نظر بگیریم.

قاضی‌زاده هاشمی در مورد وعده یک میلیاردی به خانواده های ایرانی گفت: ۱۱ تا ۱۳ میلیون جوان در آستانه ازدواج داریم که امکان ازدواج به راحتی برای آنها فراهم نیست و بیش از ۹۵ درصد تمایل به ازدواج دارند که تشکیل زندگی بدهند و البته تحصیلات طولانی و مسکن از موانع ازدواج جوانان است.

وی گفت: اعتبار کارت ایرانی دیدیم که به خانواده ایرانی یک میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه اختصاص می دهیم تا بتوانند برای اشتغال، مسکن، جهیزیه استفاده کنند در این موضوع ناترازی بانک‌ها از دوچیز است که صاحبان سرمایه افزایش سرمایه نمی دهند و ربطی به تسهیلات قرضه الحسنه ندارد که برای تمام ازدواج ها بدون محدوه سنی منظور می شود. این امر نیازمند کسی است که بخشنامه بانک مرکزی را تغییر دهد.

وی در مورد برنامه کاهش تورم در دولت خود گفت: کاهش تورم یکی از بندهای قانون هفتم توسعه است و راه حل آن شناخته شده که یکی از راه‌های آن سامان بودجه دولت و تسهیلات تکمیلی بانک ها و مدیریت منابع آنها در جای درست است، بانک ها باید از بنگاه داری خارج شوند و نظام متمرکز بانکی ایجاد شود در بانک دی تلاش کردیم و با خروج بنگاه داری و انتقال دارایی ها از انحلال آن جلوگیری کردیم تا میزان نقدینگی و رشد اقتصادیِ متوازن ایجاد شود. همچنین ارزش دلار روی قیمت کالاها را باید از بین ببریم و لنگر اسمی دلار را به ریال تغییر دهیم پیش بینی می‌کنیم تا ۴ سال آینده و یک سال مانده به اتمام برنامه هفتم تورم به ۶ درصد می رسد.

قاضی زاده هاشمی در مورد رفع فقر در جامعه تصریح کرد: فاصله طبقاتی و فقر از موضوعات مهم دولت‌ها است و افراد با درآمد زیر ۱۲ میلیون نیازمند حمایت هستند و از دهک های درآمدی مورد حمایت محسوب می شوند. در دهه ۹۰، ۳۰ درصد سفره مردم کوچک شد و البته یارانه انرژی نیز به ثروتمندان تعلق گرفت و برای حل این مشکل کارت انرژی در نظر گرفتیم که ۴۰ میلیون سال اول، ۶۰ میلیون سال دوم و ۹۰ میلیون سال دوم تعلق می گیرد که طبق قانون هدفمندی یارانه ها اجرا می شود و به همه خانوارها ایرانی تعلق می گیرد و ۵ میلیار دلار جلوگیری از قاچاق و یک و نیم میلیون شغل ایجاد می کند که این کار در حوزه سلامت و دارو نیز انجام می شود.

سهام عدالت به همه ایرانیان تعلق می گیرد

وی در مورد سهام عدالت گفت: شرکت‌های دست دولت باید به مردم بازگردانده شود و اشکال در سهام عدالت این بود که مدیریت به مردم برنگشته است و تمام افرادی که در ایران زندگی می کنند از دارایی دولت سهم می برند و به تمام چهار دهک اول در دولت شهید رئیسی سهام عدالت تعلق گرفت و به جاماندگان نیز تعلق می گیرد که نمونه این موضوع در بنیاد شهید سازمان اعتباری کوثر در انتقال دارایی به خانواده شهدا انجام شد.

وی اضافه کرد: خانواده کانون رشد و تعالی است و ایران مهد خانواده و بزرگترین سرمایه اجتماعی خانواده است و نگاه به زن در دولت خانواده متحجرانه نیست بلکه به عنوان یک فعال اجتماعی به زن نگاه می کنیم که باید احساس‌ ارزشمندی برای آنها ایجاد کنیم، با این نظام اشتغال نمی توان انتظار تشکیل زندگی داشت باید انقلاب در ساز و کار کشور ایجاد شود، باید شرایط زندگی و نقش آفرینی زنان را باور و مطابق آن برنامه ریزی کنیم.

وی استفاده از زنان به عنوان معلم‌یار در آموزش و پرورش را از طرح های استفاده از ظرفیت زنان در دولت خانواده برشمرد و گفت: در این طرح زنان از اوقات فراغت خود برای همکاری در آموزش و پرورش استفاده می کنند و تا اندازه خلاء کمبود معلمان را می توان با این طرح برطرف کرد مانند طرح معتمدین معین که در بنیاد شهید برای رسیدگی به امور ایثارگران و خانواده شهدا اجرا شد این معتمدان از میان خانواده شهدا انتخاب شدند.

کارت هوشمند خانواده برای تفریح و ورزش

قاضی زاده هاشمی درباره کارت هوشمند خانواده ها برای تفریح گفت: کارت هوشمند خانواده ها را برای تفریح، ورزش و فرهنگ خانواده ها طراحی کرده ایم. البته این طرح پلکانی است. دولت شهید رئیسی ۳۰ کشور را لغو روادید کرد تا آنها با تهیه یک بلیط از ایران دیدن کنند باید الگوی گردشگری حلال و عفیف و خانواده محور در جهان شویم که لازمه آن کم کردن ایران‌هراسی و افزایش تبلیغات در دنیا است و با هنر صنایع دستی می توان به فروش و صادرات کالاهای ایرانی و جذب گردشگری کمک کرد.

اصلاح قانون کار برای افزایش حقوق 

وی در مورد افزایش حقوق گفت: اکنون تورم ۱۱ برابر و حقوق ۸ برابر شده و لازمه آن اصلاح قانون کار در ماده ۴۱ است که باید تورم برابر درآمد شود در حالی که اکنون لفظ متناسب در قانون آمده که باید اصلاح شود.

وی در مورد برنامه ساخت مسکن در دولت خانواده، گفت: دولت طبق قانون وظیفه دارد سالی یک میلیون مسکن بسازد و عزم دولت شهید رئیسی در ساخت مسکن افزایش یافت و دولت مداخله جدی در ساخت مسکن دارد.

قاضی زاده هاشمی در مورد رشد ۸ درصدی تولید ابراز کرد: رشد اقتصادی ۸ درصد بدون سرمایه‌گذاری خصوصی و مردمی کردن اقتصاد امکان پذیر نیست باید بی ثباتی قیمت، موانع تولید، کنترل شوکه های قیمتی و تورمی، کنترل صادرات و واردات و … انجام شود تا رشد ۸ درصد محقق کنیم. 

در صورت عملی نشدن وعده ها در چهار سال اول، در دوره بعد کاندید نمی شوم

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری در مورد ضمانت اجرایی سخنان خود گفت: بلافاصله بعد از انتخابات قول هایم را به عنوان تعهدات مکتوب و به مردم ارائه می کنم و در صورت عملی نشدن در دوره بعد کاندید نمی شوم.

وی در مورد تبلیغات در فضای مجازی خاطرنشان کرد: ده ها میلیارد پول برای حضور در فضای مجازی نیاز است و هر جا سکوی رایگان بود برای تبلیغات هستم و ستاد من در دل خانواده های ایرانی است و هزینه تبلیغات من تا کنون صفر است و نمی خواهم وام‌دار کسی باشم.

علت تکرار سوال کناره‌گیری در صدا و سیما را متوجه نمی شوم

وی در مورد انصراف خود یادآور شد: هیچ کس برای کنار آمدن نیامده بر اساس وظیفه شرعی آمده ام و مردم باید تنوع در انتخاب داشته باشند و اگر مبنا این است که تکرار کنید و تا ما کناره گیری کنیم به روشنی بفرمایید که ما کناره گیری کنیم علت تکرار این سوال را در صدا و سیما خیلی متوجه نمی‌شوم.

کد خبر 1769216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha