اقوام گلستان آماده خلق حماسه ای دیگر

اقوام ساکن در گلستان با حضور پرشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، حماسه دیگری را رقم خواهند زد.

خبرگزاری شبستان- استان گلستان، چند روز دیگر به برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری باقی مانده و در این روزها که در کنار تلاش نامزدها و سیاسیون برای جلب رای مردم، معاندان و دشمنان انقلاب، همه توان و حربه خود را برای روی گرداندن ایرانیان از این رویداد مهم سیاسی به کار گرفته اند، اقوام ساکن گلستان تاکید می کنند برای ساختن آینده ای روشن برای این کهن سرزمین در انتخابات شرکت خواهند کرد.

راضی کمی یکی از دانشجویان آق قلایی که برای شرکت در امتحانات پایان ترم در حال رفتن به دانشگاه علوم پزشکی گرگان است به شبستان گفت: در کشور مشکلات و کمبودهای زیادی داریم اما میدانیم که چاره حل آن ها انتخاب رئیس جمهوری قوی به عنوان نفر اول اجرایی کشور است.

وی بیان کرد: تحریم انتخابات و نرفتن پای صندوق رای دردی از مشکلات جامعه دوا نمی کند اما در مقابل، انتخاب رئیس جمهور کاردان با پشتوانه آرای زیاد در کنار انتخابات مدیران متخصص و متعهد، می توان کمبودهای کشور را از بین برده و یا به حداقل برساند.

این دانشجوی ترکمن ادامه داد: رسانه های معاند این روزها پرجنب و جوش تر از همیشه به دنبال ناامیدکردن مردم و به خصوص اقوام از مشارکت در این رویداد سیاسی و مهم هستند اما تا جایی که من اطلاع دارم و می دانم، ترکمن ها با قدرت در انتخابات شرکت می کنند.

کمی گفت: اهل سنت گلستان همیشه نسبت به رویدادها و موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه به‌خصوص انتخابات حساس هستند چون می دانند این عرصه مهم در تعیین سرنوشت جامعه اهمیت بسیار زیادی دارد.

این دانشجوی اهل سنت گلستان بیان کرد: بر اساس تعالیم علما و بزرگان، شرکت در انتخابات به خصوص ریاست جمهوری را باتوجه به جایگاه و اهمیت آن یک وظیفه شرعی تلقی کرده و در این رویداد مهم شرکت خواهیم کرد.

رستم جمنی یکی از مردان میانسال قزاق ساکن گرگان هم گفت: با پیروی از دستورات رهبر معظم انقلاب و بزرگان دین، در انتخابات شرکت می کنیم چون به جز این مسیر، راه دیگری را برای اصلاح امور کشور و کاستن از مشکلات نمی دانیم.

وی بیان کرد: قزاق های ساکن گرگان چند روز است به طور جدی در حال ارزیابی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هستند و گاها نتایج بررسی های خود را در گروه های فضای مجازی خانوادگی منعکس می کنند تا با اجماع کامل به نامزد اصلح رای دهند.

جمنی ادامه داد: شاید رای قزاق ها در مجموع آرای کشور، تاثیری در برنده شدن یک نامزد نداشته باشد اما خوشحالیم که به عنوان اقلیت چند هزار نفره ساکن استان گلستان خود را در آینده ایران سهیم و شریک می دانیم.

این شهروند قزاق ساکن گرگان گفت: عملکرد سه ساله شهید رئیسی نشان می دهد میان فردی که دل نگران حل مشکلات مردم است و از هر راهی برای رفع آن استفاده می کند تا کسانی که چشم امید به بیگانگان دارند تا ما را به ساحل آرامش برسانند، فاصله زیادی است و انتخاب نامزد که ادامه دهنده راه شهید رئیسی است می تواند برگ زرین دیگری از آگاهی و بصیرت مردم ایران باشد.

سرپرست معاونت آموزش و پژوهش مرکز اسلامی گلستان هم با بیان اینکه، حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات وظیفه همگانی است، افزود: حضور حداکثری در انتخابات نشان دهنده عظمت، عزت و اقتدار نظام را به رخ جهانیان می کشد.

آخوند کرامت الله میرزاعلی اظهار کرد: دفع تهدیدها و خنثی شدن توطئه ها، از دیگر مزایای حضور پرشور و حداکثری در انتخابات پیش رو است و این انتخابات موجب همبستگی و وحدت ملی خواهد شد.

وی با اشاره به فرمایشات حضرت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری افزود: میزان رأی ملت است و شرکت در انتخابات یک وظیفه الهی، ملی و انسانی است و کاندیداها باید دغدغه خدمت به مردم را داشته باشند.

رئیس ستاد انتخابات گلستان هم گفت: فرایند اجرای کارها در ستاد انتخابات استان از تشکیل هیئت اجرایی گرفته تا تعیین شعب اخذ رای در استان گلستان انجام شده و بستر برگزاری انتخابات پرشور در استان فراهم است.

سیدعلی مهاجر بیان کرد: هزار و ۵۱۵ شعبه اخذ رای در گلستان برپا می شود که ۶۷۳ شعبه اخذ رای در شهر و ۸۴۲ شعبه در روستاها فعال خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات گلستان با اشاره به اینکه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار می‌شود، تصریح کرد: مردم براساس ماده ۱۹ شناسنامه و یا کارت ملی را برای رای دادن در دست داشته باشند.

مهاجر از حضور بیش از ۹ هزار و ۶۰۰ رای اولی در استان گلستان خبر داد و یادآور شد: تمهیدات لازم برای حضور یک میلیون و ۴۳۹ هزار و ۷۳۵ نفر گلستانی پای صندوق‌های رای فراهم شده است.

رئیس کل دادگستری گلستان هم از روسای ستادهای انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری و هواداران آنها در گلستان خواست طبق قانون عمل کرده و از ایجاد تفرقه قومی و مذهبی و هر اقدامی که امنیت روانی و سلامت انتخابات را خدشه‌دار کند، بپرهیزند.

کد خبر 1769240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha