آغاز فعالیت‌های تابستانی کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان خراسان رضوی   

مراسمی با حضور مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در شهر طرقبه برگزار و  فعالیت تابستانی این کانون با عنوان «تابستونت رو بساز» در استان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، فرهاد فلاح، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در این مراسم که صبح امروز یکشنبه( ۳ تیرماه) برگزار شد اظهار کرد: در چند سال گذشته کانون مسائل بسیاری را پشت سر گذاشت تا جایی که حتی کسانی طمع به حذف کانون داشتند، اما با درایت مدیر عامل و همراهی همه همکاران کانون در کل کشور، بخش مهمی از این مشکلات را پشت سر گذاشتیم و اکنون در دوران شروع اوج نقش‌آفرینی مجدد و مؤثر کانون در جامعه هستیم.

فلاح با ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته کانون اعلام کرد: پس از سال‌ها که نشر کتاب کانون به حداقل رسیده بود، سال گذشته در هر هشت ساعت یک عنوان کتاب و در کل سال سه میلیون جلد کتاب توسط کانون به چاپ رسید که بزرگترین رکورد نشر کتاب در حوزه کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش مهم کانون در کشف استعدادها از راه‌اندازی موفق باشگاه قاف نام برد و خاطر نشان کرد: این از افتخارات نظام جمهوری اسلامی محسوب می‌شود که ما بتوانیم به تربیت نویسندگان آینده ایران در قاف بپردازیم. از طرفی نقش آفرینی نوجوانان در مراکز کانون اتفاق مبارکی است که با گسترده و هدفمند شدن شورای نوجوانان در مراکز کانون کشور، بتوانیم مرجعیت و تولید گری کانون را در این حوزه نشان دهیم.

تنها راه نجات کانون همدلی است

فلاح از اعتماد خانواده‌ها به کانون به عنوان اتفاق قابل اشاره‌ای یاد کرد و افزود: خانواده‌ها کانون را پناهگاه می‌دانند و این سرمایه کانون است که باید حفظ شود. ما در دنیا الگویی نظیر کانون ‌پیدا نمی کنیم. حفظ کانون بعد از انقلاب نشان دهنده آزاداندیشی انقلاب است و این مسئله در نگاه مقام معظم رهبری به کانون هم مشهود است که ایشان ۲۷ مطالبه از کانون را در بیانات‌شان مطرح کرده اند.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور تصریح کرد: هر مرکز کانون در هر شهر باید تبدیل به مؤثرترین قرارگاه کودک و نوجوان در منطقه خود باشد و فعالان این عرصه را هدایت و سامان‌دهی کند که این مهم با تلاش‌های شما در طول دهه گذشته شروع شده و همچنان ادامه خواهد داشت. ما افتخار می کنیم که با وجود همه مشکلات زیر زیر سایه مرغک کانون برای رشد و اعتلای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کنیم و تعصب سازمانی و تعهدی که مربیان ما دارند در سازمان‌های دیگر وجود ندارد و عقیده داریم تنها راه نجات کانون همدلی است این سرمایه و ظرفیت را بزرگ می‌شماریم و خدمت به معصوم‌ترین مخلوقات را نعمت خدا می‌دانیم.

ارایه خدمات کانون در ۳۹ مرکز در خراسان رضوی

محمد مهدی حسین پور؛ مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: با تعطیل شدن مدارس با توجه به اهمیت پرورش فکری و هنری کودکان، فعالیت‌های کانون برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان بیشتر می‌شود و در تابستان تلاش بر ایجاد تنوع بیشتر در برنامه‌ها و کلاس‌های کانون می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ۳۹ مرکز در ۲۲ شهرستان خراسان رضوی خدمات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال انجام است، گفت: برخی از کلاس‌ها و برنامه‌ها برای کودکان به صورت رایگان و مابقی کلاس‌ها با هزینه پایین‌تر از مراکز خصوصی، اما با کیفیت بالاتر در حال برگزاری و ثبت نام  است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی تاکید کرد: سامانه ثبت‌نامی از طریق پیامک و کد ussd به شماره  #۴۰۰۴۰۰*۶۶۵۵* برای ثبت‌نام غیر حضوری مراکز کانون پرورش خراسان رضوی رونمایی شده است.

خبرنگار: سیدباقر میرعلمدار

کد خبر 1769250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha