تمبر یادبود جوانی جمعیت در بیرجند رونمایی شد

همزمان برگزاری دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت در بیرجند، تمبر یادبود جوانی جمعیت با حضور استاندار خراسان جنوبی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، فهیمه زنگویی مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی امروز یک شنبه (۳ تیر) در دومین رویداد استانی جایزه جوانی جمعیت اظهار داشت: این رویداد هر ساله طبق قانون جوانی جمعیت برای نکوداشت فعالین حوزه خانواده و جوانی جمعیت برگزار می شود. 

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: همه کنشگران مردمی و مادران و پدران این استان و دستگاه های اجرایی تلاش کردند تا بتوانند ریل جمعیت را به مسیر خود بازگردانند. 

وی با بیان اینکه برای اولین بار در ایران وارد بحران جمعیت شده ایم، افزود: این بحران برای ایران بزرگ بی سابقه است و امروز در لبه پرتگاه قرار داریم و می توانیم با کمک حلقات مردمی بصیر و دستگاه های اجرایی از این بحران دور شویم. 

زنگویی بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم ۱۸ جلسه ستاد جوانی جمعیت با هدف حل مشکلات خانواده و جوانی جمعیت در استان برگزار شده است که رشد ۲.۶ درصدی ولادت در استان یکی از ثمرات این پیگیری ها بوده که سبب کسب رتبه دوم کشوری شد. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: طرح یسنا برای تسهیل امور بانوان و مادران در حال اجرا است و همه مسئولان استان برای اجرای قوانین جوانی جمعیت خواهند کوشید تا مشکلات فرزندآوری برای مردم کمتر شود. 

وی با بیان اینکه اتاق رصد جمعیت استان افتتاح شده است، افزود: این اتاق یکی از اتفاقات خوب است که می توانند در پیشبرد اهداف جمعیتی استان نقش خیلی مهم و مفید علمی را ایفا کند تا شرایط هر روستا و شهر و نقطه در استان را رصد می کنیم. 

زنگویی در ادامه گفت: بحث ساماندهی کنشگران مردمی اجرایی شده است و حلقات مردمی را دسته بندی و شناسایی کرده ایم. 

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان جنوبی عنوان کرد: در این همایش از فعالان حوزه جوانی جمعیت تجلیل می شود که در هفت گروه تقسیم بندی شده اند.

گفتنی است در پایان این رویداد، تمبر یادبود جوانی جمعیت با حضور استاندار خراسان جنوبی رونمایی شد.

کد خبر 1769275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha