اطعام دهی ۵۰۰۰ نفری غدیریه در امامزاده یحیی(ع) ساری

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از اطعام دهی ۵هزار نفری در شب عید غدیر در محوطه امامزاده یحیی(ع) ساری خبر داد و گفت: در این مهمانی غدیری که ۲۰۰موکب پذیرایی، فرهنگی و خدماتی برپامی شود اقامه نماز جماعت مغرب و عشا را نیز در صحن این امامزاده واجب التعظیم خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی-رئیس ستاد اقامه نماز و دبیر بنیاد بین المللی غدیر مازندران در شورای اداری استان که در سالن شهید رجایی استانداری برگزار شد، ضمن گرامیداشت دهه امامت و ولایت و ادای احترام به مقام شامخ شهدای خدمت با بیان اینکه برنامه های بزرگداشت غدیر با شعار «امیرالمومنین علی(ع) الگوی زندگی» دراستان اجرایی می شود، اظهار کرد: پویش اطعام دهی یک وعده غذای علوی نیز راه اندازی شد.

وی از برپایی ایستگاه صلواتی در بازار همزمان با دهه ولایت و امامت خبر داد و خاطرنشان شد: اصناف و نانوایی ها نیز برای تخفیف در این دهه برنامه داشته باشند.
حجت الاسلام ابراهیمی از بازسازی واقعه غدیر با همکاری سپاه کربلا خبر داد و گفت: خطبه خوانی غدیر را در جمع سادات استان خواهیم داشت.

حجت الاسلام ابراهیمی به اهمیت فضاسازی با محوریت دهه ولایت و امامت اشاره و خطاب به استاندار مازندارن تاکید کرد: نامگذاری پروژه های عمرانی استان به نام غدیر نیز مورد انتظار است.

وی از هماهنگی با آموزش و پرورش برای برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت غدیر خبر داد و افزود: فراخوان دومین کنگره بین المللی راهکارهای گسترش فرهنگ غدیر و ترویج نهج البلاغه درجهان ۱۳آبان ماه سالجاری با رویکرد آداب و سنن غدیری منتشر خواهد شد.

حجت الاسلام ابراهیمی خواستار راه اندازی پویش غدیر در منازل شد و گفت: خیرین که به نیت امام علی علیه السلام و عید غدیر کار خیری انجام دادند نیز تجلیل می شوند.
وی خواستار برگزاری جشنواره شعر بومی با موضوع غدیر شد و افزود: جشنواره نواحی نیز در شرق مازندران برگزار می شود.
حجت الاسلام ابراهیمی از توزیع عکس نوشت های غدیری بین ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد  و گفت: فراخوان  اجلاسیه غدیر نیز در دهه ولایت و امامت با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی مازندران رونمایی می شود.   

وی با بیان اینکه جشن و مهمونی بزرگ غدیر با حضور بیش از ۲۰۰موکب پذیرایی و خدمت رسانی در سطح مرکز استان روز دوشنبه ۴تیر ماه جاری از ساعت ۱۶تا ۲۳ برگزار می شود، افزود: این مهمانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه درمازندران و برپایی غرفه های واکس صلواتی، خیاطی، پیرایش مردانه، عکاسی، پذیرایی، سرود، تئاتر، مولودی خوانی و ... همراه خواهد بود.

حجت الاسلام ابراهیمی همچنین از اطعام دهی ۵هزار نفری در شب عید غدیر در محوطه امامزاده یحیی(ع) ساری خبر داد و یادآورشد: این مهمانی غدیر با اقامه نماز جماعت مغرب و عشا همراه است.

وی برلزوم تبیین سیره عملی و سبک زندگی امیرالمومنین علی(ع) بین اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل نو تاکید کرد و گفت:باتوجه به انتخابات پیش رو باید سیره سیاسی امام علی(ع) بازخوانی شود.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به اهمیت ورود به جهاد تبیین برای مقابله با آسیب های اجتماعی، بیان کرد: برای کاهش آسیب های اجتماعی باید به متون دینی و آموزه های دینی مراجعه شود.

کد خبر 1769279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha