میزبانی کانون‌های فرهنگی‌هنری زنجان از «مسجد، کانون نشاط۲»

به گفته اسلامی، همزمان با ایام تابستان، طرح «مسجد، کانون نشاط ۲» در محورهای قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی-ورزشی، تفریحی و اجتماعی- بسته رسانه و فناوری برای ۱۰ هزار مخاطب کانونی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران استان زنجان اظهار کرد: در استان زنجان ۴۱۴ باب کانون فرهنگی هنری فعال است که از این تعداد ۳۸۹ باب کانون عمومی و ۲۵ باب کانون تخصصی خواهران فعالیت می کنند. که بیش از ۱۵ هزار نفر عضو این مراکز هستند.

وی با بیان اینکه کانون های مساجد استان زنجان همه ساله با آغاز فصل تابستان میزبان کودکان و نوجوانان در قالب برنامه های آموزشی، فرهنگی، هنری و ورزشی هستند، تصریح کرد: طرح اوقات فراغت کانون های مساجد امسال با شعار «مسجد، کانون نشاط ۲» برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: سال گذشته ۸ هزار نفر از کلاس های اوقات فراغت مساجد استفاده کردند که پیش بینی می شود این رقم به ۱۰ هزار نفر در سال جاری افزایش پیدا کند.

وی ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه های تربیتی را از ویژگی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه های با هدف هم افزایی تشکیلاتی وانسجام بخشی به فعالیت های تابستانی کانون ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت های کانون، پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون های فعال در زمینه غنی سازی اوقات فراغت اعلام کرد.

اسلامی با یادآوری اینکه طرح مذکور در ۶ محور قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی-ورزشی، تفریحی و اجتماعی- بسته رسانه و فناوری برگزار می شود، گفت: لازم است تا کانون های مجری اوقات فراغت برنامه ها و عملکرد خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند که بعد از فراغت از تابستان از ۱۸۰ کانون فرهنگی هنری برتر کشوری در این زمینه تجلیل خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه های اوقات فراغت در کانون های مساجد استان زنجان را اجرای طرح «نشاط و تعالی مسجد» عنوان کرد و گفت: این طرح برای دومین سال متوالی به صورت مسجد پایه و خانواده محور درکانون های مساجد استان زنجان اجرا می شود.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: این طرح برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای کانون های مساجد استان زنجان در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، تربیتی و اردویی، مهارتی، سرود، تئاتر، رسانه، ادبیات و کارآفرینی در ۶۰ مسجد استان زنجان اجرایی خواهد شد.

کد خبر 1769301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha