طرح شهید آوینی در قالب ۶ رویداد فرهنگی، هنری فاخر در استان زنجان اجرا می‌شود

به گفته حاج علی اکبری، تا پایان شهریورماه امسال طرح های سوگواره ملی کودک و نوجوان، طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، دوسالانه غزل منزوی، رویداد خط شکنان و غواصان دریادل، آفرینواره راوی عشق و لیگ جت در استان زنجان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای راه خدمت گفت: ستاد اربعین شهدای خدمت به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان محول شده است و به همین منظور مراسم گرامیداشتی با حضور دستگاه های اجرایی و مردم روز پنج شنبه ۷ تیرماه از ساعت ۱۰ تا ۱۱:۳۰ در مصلای نماز جمعه زنجان برپا و خدمات ۱۰۰۰ روزه آیت الله رئیسی و شهدای راه خدمت با سخنرانی استاندار زنجان تشریح خواهد شد.

وی در ادامه تشکیل قرارگاه شهید آوینی را یکی از برکات دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح های فرهنگی هنری رسانه ای و قرآنی خلاقانه از طریق موسسات و فعالان فرهنگی هنری فعالیت می‌کند.

حاج علی اکبری یکی از برنامه های این قرارگاه را آفرینواره بین المللی راوی عشق عنوان کرد و گفت: این آفرینواره با مشارکت حسینیه اعظم و زینبه اعظم زنجان و با حضور عکاسان بین المللی از ۱۲ کشور و مستندسازان و عکاسان ملی و بومی از ۷ تا ۱۲ محرم جهت انعکاس عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی در استان اجرا خواهد شد.

وی رویداد طرح نشاط و تعالی مسجد و محله را از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی عنوان کرد و گفت: این رویداد با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، سرود، کارآفرینی، تربیتی و مهارتی و اردویی در ۶۰ باب کانون مساجد استان زنجان اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی را از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان اعلام کرد و گفت: این رویداد ملی در بخش های عکاسی، شعر و نقاشی در موضوعات نماز، عفاف و حجاب اجرا خواهد شد.

حاج علی اکبری با یادآوری اینکه دوسالانه غزل منزوی و رویداد خط شکنان و غواصان دریا دل از دیگر طرح های این قرارگاه در استان خواهد بود، گفت: طرح لیگ جت از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان است که ۵۰ مورد تولیدات مجازی، اجرای ۲۰ رویداد و آموزش ۵۰۰ نوجوان و ۳۰ مربی از دستاوردهای آن خواهد بود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تا پایان شهریورماه امسال طرح های سوگواره ملی کودک و نوجوان، طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، دوسالانه غزل منزوی، رویداد خط شکنان و غواصان دریادل، آفرینواره راوی عشق و لیگ جت در استان اجرا خواهد شد.

وی به طرح تربیت ۴۰ هزار حافظ به پاس ۴۰ هزار شهید در سطح کشور اشاره کرد و گفت: در استان زنجان نیز به نسبت مشارکت موسسات قرآنی این طرح از طریق سامانه حمد از ۳۰ خردادماه آغاز شده و تا ۱۷ تیرماه ادامه دارد.

حاج علی اکبری به رویداد گلبرگ زیتون در بخش هنرهای تجسمی و یک رویداد در حوزه موسیقی نیز در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خبر داد و گفت: جزئیات طرح قرارگاه شهید آوینی در سامانه «میزیتو» قابل مشاهده است.

کد خبر 1769310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha