قرائت و حفظ قرآن باعث محفوظ ماندن این کتاب آسمانی می شود

آیت الله نورمفیدی گفت: به دلیل تحریف تمام کتاب های آسمانی، در شرع مقدس اسلام و سیره رسول خدا و ائمه معصومین (ع) به خواندن و حفظ قرآن تاکید شده است تا خطر تحریف برای قرآن پیش نیاید و قرآن محفوظ بماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در دیدار جمعی از بانوان و حافظان قرآن کریم گفت: خاندان پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) بعد از قرآن راهنمای همه بشریت هستند و پیامبر بزرگوار اسلام فرمودند؛ من میان شما ۲ چیز گرانبها به عنوان میراث خودم می گذارم که ثقل اکبر و ثقل اصغر نام دارد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه تمام تلاش ائمه (ع) حول قرآن بوده است، افزود: اعتقادات، اخلاق، فقه و معارف اسلامی که ائمه (ع) بیان می کردند حول و محور قرآن کریم بوده است و روح و جان جملات امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه از قرآن است.

وی ادامه داد: قرآن همه چیز ما مسلمانان است و ائمه (ع)، مفسران و بیان کنندگان قرآن هستند و تمام مسئولیت ائمه (ع) زنده نگهداشتن قرآن در میان امت اسلامی بوده است.

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: ائمه (ع) در مقابل تفسیرهایی که با روح قرآن مناسب نبود می ایستادند و حرفشان را می زدند و بیان می کردند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه پیامبر(ص) قرآن مجسم است، گفت: در آیات شریفه قرآن هم با تجلیل از قرآن نام برده می شود، جای جای قرآن با عظمت است.

وی افزود: حفظ قرآن کریم کار بسیار خوب و یک امتیاز و فضیلتی است و در روایات هم بر قرائت و حفظ قرآن توصیه و تاکید شده است.

آیت الله نورمفیدی در خصوص علت تاکید قرائت قرآن در روایات، گفت: به دلیل تحریف تمام کتاب های آسمانی، در شرع مقدس اسلام و سیره رسول خدا و ائمه معصومین (ع) به خواندن و حفظ قرآن تاکید شده است تا خطر تحریف برای قرآن پیش نیاید و قرآن محفوظ بماند.

وی اظهارداشت: قرائت و حفظ قرآن کریم همچون دری است که قرآن را به روی ما باز می کند و وقتی این در باز می شود انتظار همه این است که با قرآن بیشتر آشنا باشیم.

نماینده ولی فقیه در گلستان خطاب به حافظان قرآن کریم، گفت: در کنار تدبر قرآن کریم از تفسیر مفسرین هم استفاده کنند.

وی تاکید کرد: خواهران با تفسیر قرآن نیز آشنا شوند و اگر با مشکلی مواجه می شوند به آن مراجعه کنند، تفسیر قرآن هم متناسب با زمان باشد.

 آیت الله نورمفیدی ادامه داد: شما حافظان با کسانی که قرآن را حفظ نکرده اند فرق دارید و سعی کنید این تفاوت با رفتار و اخلاقتان مشهود باشد.

کد خبر 1769319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha