مشارکت مثال زدنی خیرین مدرسه ساز در دولت پرافتخار سیزدهم مثال زدنی است

صحرایی گفت: در دولت پرافتخار سیزدهم شاهد مشارکت مثال زدنی خیرین در امر مهم مدرسه سازی بودیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، رضامراد صحرایی، صبح امروز یکشنبه (۳تیر) در آیین افتتاح متمرکز طرح‌های عمرانی فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی مرتبط با وزارت آموزش و پرورش که در دانشگاه فرهنگیان استان مرکزی برگزار شد، گفت: کارخیر همانند چشمه ای جوشان است و کارهای خیر دیگر را به دنبال دارد و هیچ گاه از مال خیر کم نمی کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس، دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های خیرساز یک مکان برکت آفرین خواهد شد، افزود: در دولت پرافتخار سیزدهم شاهد مشارکت مثال زدنی خیرین در امر مهم مدرسه سازی بودیم.

این مقام مسئول اظهارداشت: در این دولت ۷ هزار مدرسه ساخته شد که بیش از نیمی از سرمایه مورد نیاز حاصل مشارکت خیرین بوده است.

وی با بیان شهید آیت الله رئیسی یک‌خیر بود و حضور درجمع خیرین را مغتنم می‌دانست، بیان کرد: در دولت سیزدهم فرهنگ تکریم خیر به گفتمان مشترک کابینه شهید جمهور تبدیل شده بود.

وزیر آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان را نرم افزار تربیتی جمهوری اسلامی دانست و گفت: تاسیس دانشگاه فرهنگیان اولین گام بعد از تثبیت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود و امروز باید با تلاش و همت همگانی  بهترین خوابگاه‌ها، مکان‌های آموزشی، آزمایشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها برای آینده سازان ایران اسلامی فراهم شود.

 صحرایی با تاکید بر آنکه معلمان هویت آینده کشور را می‌سازمد، بیان کرد: معلمان مجمع خیرین آینده ساز کشور هستند و اولویت نخست شهید جمهور نیز بر آموزش و پرورش و معلمان بود.

وزیر آموزش و پرورش به اتفاقات بی سابقه در دولت سیزدهم اشاره کرد و اظهار داشت: در این دولت توانستیم ۵۰۰ هزار متر مربع به سرانه کلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه دانشجویان دانشگاه فرهنگیان از حیث رتبه علمی از بهترین داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها هستند، ادامه داد: امیدواریم‌ در برنامه هفتم کاستی به جا مانده از گذشته جبران شود و دانشگاه‌ فرهنگیان در صدر قرار گیرد.  

در این آیین ۱۴ پروژه در قالب ۳۰ کلاس درس با زیربنای ۶۵۰۰ متر مربع با ارزش بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان شامل خوابگاه دانشجویی، زمین چمن مصنوعی و مدارس حاشیه شهرها و روستاها افتتاح شد.

کد خبر 1769362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha