آیین ها و سنت های مازندرانی ها درخشان و قابل افتخار است

آهنگر گفت: منقبت خوانی و مداحی نوعی از آداب و رسوم‌ماست و آیین ها و سنت های ما درخشان و قابل افتخار است و در مواجهه با تهاجم فرهنگی نظام سلطه، هنر و فرهنگ ها می تواند ابزار مهم دفاع باشد.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر_ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، شامگاه یکشنبه(۳تیرماه) در جشن نوای غدیر در سالن ارشاد نکا به سبک و سیاق شرق مازندران با بزرگداشت مرحوم براتعلی زابلستانی اظهار کرد: تلاش برای نهادینه کردن دین و فرهنگ مساله مهمی است که نباید غفلت شود.
وی افزود: عید بزرگ غدیر عید و روز اکمال دین و اتمام ولایت است و امیدواریم از محبین واقعی باشیم.  
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران یادآور شد: برگزاری این برنامه ها به حفظ آیین ها و سنت ها کمک‌ میکند و به نوعی این برنامه‌ها بخشی از فرهنگ‌ماست که با اعتقادات ماگره خورد.

آیین ها و سنت های مازندرانی ها درخشان و قابل افتخار است
آهنگر گفت: هر چه در این مسیر و نهادینه کردن فرهنگ اصیل خود تلاش کنیم، تلاش در راستای تقویت و احیای فرهنگ بومی و دینی است که نباید غفلت شود.
وی افزود: در مواجهه با تهاجم فرهنگی نظام سلطه، هنر و فرهنگ ها می تواند ابزار مهم دفاع باشد.  
به گفته آهنگر، این فرهنگ با اعتقادات ما گره خورد نه فرهنگ وارداتی و در همین راستا، آیین ها و سنت های ما درخشان و قابل افتخار است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران یادآور شد: این حرکت و توجه به فرهنگ اصیل، اتفاق خوبی  برای نهادینه کردن ارزش ها و فرهنگ در بین‌نسل نو است.

کد خبر 1769395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha