تبیین مبانی غدیر بسیاری از معضلات ما را حل می‌کند

حجت الاسلام لاکانی تأکید کرد: همه ما باید غدیر را پاس بداریم و معارف ناب غدیر را در جامعه نشر دهیم. اگر مبانی غدیر در بین جامعه انتشار یابد بسیاری از معضلات و مشکلات مرتفع خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمد لاکانی_ مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان غدیر را یکی از مهمترین و با اهمیت‌ترین وقایع در تاریخ اسلام دانست که در آن پیامبر اسلام(ص) در مراسمی رسمی، علی بن ابی طالب(ع) را به عنوان جانشین و ولی امر مسلمانان معرفی کرد.

وی با تاکید بر اینکه این واقعه برای مسلمانان به ویژه مذهب شیعه دارای اهمیت بسیار زیادی است، افزود: این واقعه به عنوان یکی از ارکان اعتقادی و تاریخی شیعیان محسوب می شود.

حجت الاسلام لاکانی با اشاره به برخی از دلایل اهمیت غدیر تصریح کرد: تأکید صریح پیامبر(ص) بر ولایت و امامت علی بن ابی طالب(ع) به عنوان جانشین خود، در این روز بود.

وی گفت: تبیین و تصریح جانشینی حضرت علی(ع) در مقام رهبری و امامت امت اسلامی برای آحاد جامعه و نیز تأکید بر اهمیت ولایت و امامت به عنوان یکی از ارکان اساسی دین اسلام نیز از دلایل اهمیت غدیر است.

حجت الاسلام لاکانی اضافه کرد: می توان به تبیین نقش محوری ولایت و امامت در هدایت و رهبری جامعه اسلامی و نیز تأکید بر لزوم اطاعت از ولی و امام منصوب از سوی خدای متعال اشاره کرد.

وی ضمن اشاره به اهمیت ابلاغ امامت و ولایت علی(ع) که خدای بزرگ به پیامبر(ص) داشتند خاطر نشان کرد: به طور کلی واقعه غدیر از منظر شیعیان نماد تداوم رهبری و ولایت اسلام پس از پیامبر(ص) است که اهمیت بسیار زیادی در تفکر و عقاید آنان دارد.

حجت الاسلام لاکانی بیان کرد: همه ما باید غدیر را پاس بداریم و معارف ناب غدیر را در جامعه نشر دهیم. اگر مبانی غدیر در بین جامعه انتشار یابد بسیاری از معضلات و مشکلات مرتفع خواهد شد.

کد خبر 1769405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha