اعطای گواهینامه قبولی به فارسی‌آموزان روسی

رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و بنیاد سعدی به دانشجویان دانشگاه فدرال اورال و سایر فارسی‌آموزان آزاد که دوره آموزش زبان فارسی را با موفقیت پشت سر گذاشتند، گواهینامه قبولی اعطا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، دوره آموزش زبان فارسی ترم بهار ۲۰۲۴ دانشگاه فدرال اورال که با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه و بنیاد سعدی طی ۴ ماه برگزار شد، به کار خود پایان داد.

زبان فارسی در این دانشگاه با استفاده از کتاب‌های منتشره بنیاد سعدی؛ «گام اول» و «مینا» توسط خانم نازیار خامنه‌ای تدریس شد.

دانشجویان دانشگاه فدرال اورال در رشته‌های روابط بین‌الملل، تاریخ، زبان‌شناسی و سایر فارسی‌آموزان آزاد در دو سطح مقدماتی و پیشرفته در آیین اختتامیه این ترم شرکت کرده و گواهینامه خود را دریافت کردند.

ماکسیم سورکف، مسئول مرکز ایران‌شناسی و زبان فارسی این دانشگاه در این مراسم، ضمن ارزیابی مثبت از عملکرد و نتایج بدست‌ آمده توسط دانشجویان و تشکر از استاد زبان فارسی اظهار داشت: شما با فرهنگ و زبان کشوری آشنا شده‌اید که میراث‌دار تمدنی عظیم و باشکوه و مردمانی هنرپرور است.

وی افزود: اکنون قادر هستید شعر فارسی که یکی از تجلی‌های هنر ایرانیان محسوب می‌شود را بخوانید و معنای آن را دریابید.

پایان‌بخش این مراسم، شعرخوانی دو نفر از دانشجویان از اشعار شعرای نامدار ایرانی بود

کد خبر 1769409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha