رسالت سنگین سنگرداران مساجد در بزرگداشت و تبیین غدیر

معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به رسالت سنگین سنگرداران مساجد در بزرگداشت عید غدیر، گفت: اهل منبر و مبلغان دینی در تبیین فلسفه غدیر نقش مهمی دارند.

 حجت الاسلام «محمدمهدی عرب انصاری» در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با تأکید بر نقش اثرگذار اهالی مسجد در بزرگداشت عید غدیر، اظهار کرد: معرفی واقعه غدیر از مهم ترین رویدادهای سیاسی جهان اسلام محسوب می شود و به عنوان یک تکلیف دائمی بر دوش مسلمانان است، به طور قطع مبلغان دینی، اهل منبر، نیروهای مذهبی بویژه کسانی که سنگردار مساجد هستند، وظیفه سنگینی در تبیین فلسفه غدیر بر عهده دارند.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور بیان کرد: خوشبختانه چند سالی است که توجه به بزرگداشت غدیر رو به افزایش است اما ضرورت دارد که با حضور مبلغان و اهل منبر معرفی حقیقت غدیر و آثار و برکات آن مورد توجه قرار گیرد، در همین راستا ستاد مرکزی که در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به این منظور شکل گرفته است فعالیت منسجمی را دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه خاستگاه بزرگداشت غدیر و اهتمام به آن مساجد، هیئات مذهبی و اجتماعات مذهبی هستند، تصریح کرد: اهالی مسجد به عنوان نیروهای ارزشی و متعهد و به جهت اعتماد مردم به خانه های خدا که محور فعالیت های دینی، انقلابی، مذهبی هستند، می توانند در بزرگداشت مسئله غدیر که ابلاغ آن از سوی خداوند به پیامبر(ص) واسپار شده، اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام عرب انصاری در ادامه به برنامه های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در بزرگداشت عید غدیر اشاره کرد و گفت: تبیین ماهیت عید غدیر، اعزام مبلغ، برپایی میزگردها و نشست های تخصصی، اجرای مراسم خطبه خوانی و قرائت خطبه غدیر و بررسی ابعاد خطبه غدیر و داستان ها و اشعار غدیر از جمله برنامه های مورد توجه است.

وی همچنین از برگزاری مسابقات فرهنگی در محلات و مساجد محوری، مصلی ها و  امامزادگان خبر داد و گفت: دیدار با سادات، اجرای عقد اخوت، راه اندازی پویش های مختلف و حضور در راهپیمایی ۱۰ کیلومتری غدیر در تهران و استان های مختلف از دیگر برنامه های مورد توجه است.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری، جشن ۱۰ کیلومتری غدیر بستر مناسبی برای آگاهی بخشی به مردم و فراهم کردن مردم  حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی است و در این فرصت کاندیداهای ریاست جمهوری می توانند، فعالیت های سالم تبلیغی در چارچوب قانون و مقررات انتخاباتی انجام دهند و ایده ها و مسائلشان را در این اجتماع چند هزار نفری با رعایت موازین و قوانین انتخاباتی انجام دهند.

کد خبر 1769424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha