غوغای رفسنجانی‌ها برای عیدالله‌الاکبر

مردم رفسنجان برنامه‌های محوری، متفاوت و جدیدی برای عید سعید غدیرخم تدارک دیدند که فضای شهری و روستاها را متاثر از شادمانه‌ عید امامت و ولایت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان؛ حجت‌الاسلام سیدمرتضی نقیب‌پور، دوشنبه (۴ تیر) با بیان اینکه امسال اتفاق جدیدی در شهرستان پیرامون غدیر در حال وقوع است؛ اهمیت تعظیم غدیر را مورد تاکید قرار داد و گفت: این عید در روایات به "عیدالله‌الاکبر" تعبیر شده پس باید بیشترین شادی و انرژی و توان را در تعظیم این اتفاق بزرگ بگذاریم.

غوغای رفسنجانی‌ها برای عیدالله‌الاکبر


رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان افزود:  دستورات دینی حاکی از انجام کارهای متفاوتی برای غدیر مثل لباس نو پوشیدن، اطعام و ...‌ است و امسال در همه روستاهای رفسنجان جشن‌های باشکوهی در حال برگزاری است.
وی در همین زمینه بیان کرد: علاوه بر اینکه همه مساجد برای غدیر برنامه دارند؛ ۵۰ محله نیز جشن باشکوه و ویژه با اجرای تئاتر و سرود و پذیرایی دارند.


حجت‌الاسلام نقیب‌پور همچنین از برگزاری مهمانی غدیر در بولوار خلیج فارس خبر داد که هر شب از قربان تا غدیر با غرفه‌های مختلف اعم از ماساژ و سلمانی و پذیرایی و...انجام می‌شود و نمایشگاه خوبی هم جوانان و نوجوانان برگزار کردند که روز عید غدیر نیز ۱۰ هزار اطعام در این مکان توزیع می‌شود.

غوغای رفسنجانی‌ها برای عیدالله‌الاکبر


وی ادامه داد: همچنین دسته‌ی شادی عصر روز عیدغدیر از میدان امینی تا گلزار شهدای لاهیجان موکب‌ها فعال و از مردم پذیرایی می‌کنند و همان روز در میدان ولی عصر موکب خاتم الانبیا برپا می‌شود و شام غدیر "۱۰ هزار نان داغ، کباب داغ" توزیع می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی رفسنجان راه‌انداری کاروان شادی برای اولین بار با حمل ۱۱۰ سینی آجیل و میوه و شیرینی از بولوار طالقانی تا به سمت خیابان انقلاب، تجلیل از سادات و اهدای شال سبز به ایشان، پخت کیک متری و... را از دیگر برنامه‌های رفسنجانی‌ها در عیدالله‌الاکبر فهرست کرد.

غوغای رفسنجانی‌ها برای عیدالله‌الاکبر

وی اظهار کرد: بر اساس برآورد انجام شده امسال بیش از ۵۰ هزار وعده غذای غدیری توزیع می‌شود که اقدامی بی‌سابقه است و فرهنگ اطعام باید سال به سال گسترده‌تر شود زیرا بر اساس روایت، کسی که به عشق امیرالمؤمنین علیه السلام کسی را در غدیر اطعام دهد مانند کسی است که همه انبیا و اولیا را اطعام داده است.
حجت‌الاسلام نقیب‌پور در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این نکته که غدیر، عید بهترین انتخاب است؛ با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری بر مشارکت حداکثری، انتخاب اصلح و توجه به حفظ وحدت تاکید کرد.

کد خبر 1769436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha