افتتاح دو مسجد جدید در تاتارستان

مسئولان تاتارستان یک مسجد به نام «فخر الدین» متعلق به سال ۱۹۹۸ را پس از توسعه و بازسازی بازگشایی کردند و به افتتاح یک مسجد جدید در شهر ازناکایفسکی با گنجایش ۵۰ نمازگزار اقدام کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الالوکه، مسجد فخرالدین در شهر آلماتیفسک پس از بازسازی با حضور «رستم مینیخانوف» رئیس‌جمهوری تاتارستان فدراسیون روسیه و «ایلوار خسانوف» معاون مفتی تاتارستان و تعدادی از شخصیت‌های اسلامی اوایل هفته جاری افتتاح شد.

تاریخ ساخت این مسجد به سال ۱۹۹۸ میلادی برمی گردد. درسال ۲۰۲۱ با بازسازی و گسترش و توسعه آن موافقت شد.

افتتاح دو مسجد جدید در تاتارستان

مساحت این مسجد ۴.۹ هزار متر مربع است و ۱۲۰۰ نمازگزار گنجایش دارد.علاوه براین، نمای مسجد به سبک مدرن بازسازی شده است. ارتفاع مناره مسجد پس از توسعه و بازسازی به دو متر رسیده است.

همچنین محوطه فضای سبز در اطراف این مسجد ایجاد شده است. این مسجد مجهز به سالن مناسبت‌ها و مراسم‌ها، آشپزخانه برای تهیه غذا و سالن ورزشی است.

در همین حال، مسجد جدیدی در شهر ازناکایفسکی با حضور «مارسل شایدولین» رئیس منطقه ازناکایفسکی و تعدادی از ائمه جماعات و مسلمانان و ساکنان منطقه افتتاح شد.

این مسجد یک طبقه است و ظرفیت ۵۰ نمازگزار دارد. در این مسجد اتاقی برای امام جماعت ساخته شده است.

افتتاح دو مسجد جدید در تاتارستان

این مسجد جدید شامل سرویس بهداشتی و کلاس درس است که می تواند همزمان به عنوان نمازخانه بانوان استفاده شود و گنجایش ۲۰ نفر است.  مساحت این مسجد ۸۵.۱ متر مربع است.

در اوایل ماه جاری شهر اولیانوفسک روسیه شاهد افتتاح بزرگترین مسجد خود با حضور تعدادی از شخصیت های برجسته اسلامی و رسمی روسیه و تاتارستان و تعدادی از مفتی ها و علما و مسلمانان بود. این مسجد گنجایش بیش از هزار نمازگزار را دارد.

مساحت آن به ۱۸۶۰ متر مربع می رسد. این مسجد یک سالن مجزا برای نماز بانوان، اتاق‌هایی برای پذیرایی از مهمانان و  سمینارها است.

کد خبر 1769452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha