ساخت ۷۰۰۰ مدرسه توسط خیرین و دولت سیزدهم

وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین و دولت در دوران رئیس جمهور شهید هفت هزار مدرسه ساختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «رضا مراد صحرایی» در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه و بویراحمد با گرامی داشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید، اظهار کرد: این شهید بزرگوار در مسیر امید دادن به مردم کوشید و در مدت عمر با برکت مدیریتی خود، الگوی جدیدی از حکمرانی مردمی در سایه تبعیت از ولایت ارائه کرد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در دولت سیزدهم به برکت رئیس جمهور شهید هفت هزار مدرسه و بیش از ۳۲ هزار کلاس درس در طول سه سال ساخته شده که سه و نیم میلیون متر مربع به فضای آموزشی کشور اضافه شد، گفت:متوسط روزانه هشت مدرسه در کشور احداث شده که سرانه فضای آموزشی کشور هم اکنون به پنج متر و ۳۵ سانتی‌متر رسیده است.

وی کار خیرین را جلوه‌ای از مشارکت در جهت برقرار عدالت و بسیار ارزشمند دانست و افزود: بیش از ۶۵ درصد مدارس در سه سال گذشته در روستاها، حاشیه شهرها و جاهایی که سرانه آموزشی آن‌ها از سطح ملی پایین‌تر بود، ایجاد شد.

صحرایی با اشاره به اینکه کار خیر خیرین برای مردم و کشور در راستای عدالت، امید و اعتماد آینده است، بیان کرد: عدالت شعار بنیادین و جهت اصلی انقلاب اسلامی بوده و هست و خیرین برای دستیابی به عدالت گام‌های بلندی برمی‌دارند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: فضای آموزشی خوب امید آفرین است و جامعه امیدوار، جامعه شکوفا است که خیرین به مسیر تعالی کشور بسیار کمک کرده اند.

وی با بیان اینکه آینده کشور با آموزش و پرورش کنونی ساخته می شود، ادامه داد: مدرسه کانون و سیمای آینده کشور است، بذر آینده هر جامعه در مدرسه‌ها کاشته می‌شود،

صحرایی افزود: مدرسه محل ساختن آینده است که خیرین در ساخت آینده کشور نقش آفرینی می‌کنند و اثر کار خیر خیرین، هرگز از بین نمی‌رود.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: با دید امید اگر به آینده بنگیریم، به‌سان است که از قله به آینده نگاه شود و نقش خیرین در ایجاد امید در مردم ستودنی و به یادماندنی است.

وی تصریح کرد: خیرین کار را آغاز می‌کنند و دولت باید آن را به اتمام برسانند، خیرین همیشه پای کار هستند، اما اعتبارات دولتی سالانه و محدود است.

صحرایی ادامه داد: رئیس جمهور شهید در آخرین دیدار خود با کارگزاران نظام در روزهای نخست سال جاری، ابرپروژه کشور را امید و اعتماد بیان کرد.

وزیر آموزش و پرورش امیداآفرینی را نیاز امروز جامعه دانست و گفت: جامعه ای که امید در آن کم فروغ باشد رو به زوال است.

وی افزود: میزان شکوفایی هر جامعه ای نسبت مستقیم به پویایی و سرزندگی مدرسه ها دارد که فضاهای آموزشی خوب امید آفرین است.

صحرایی، استان کهگیلبویه و بویراحمد را استانی زرخیز و مستعد دانست و گفت: دولت تریبون محرومان بوده و سیاست و رویکرد دولت سیزدهم توجه به مناطق محروم و کم برخوردار است .

وزیر آموزش و پرورش از جمع آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ نفر تا مهرماه آینده در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: خیرین عزیز در استانهای کم برخوردار از جمله کهگیلویه وبویراحمد، جنوب کرمان، شمال هرمزگان و..... سرمایه گذار کنند که آورده بیشتری برای کشور داشته باشد. وی تاکید کرد: سیمای امروز مدرسه سیمای خوبی از آینده را ترسیم می کند و کار خیر آینده ساز است و خیرین مدرسه ساز سازندگان آینده هستند.

صحرایی، به فضاهای ورزشی در دولت سیزدهم اشاره کرد وگفت: ۲۰۰ فضای ورزشی در طرح شهید سلیمانی در کهگیلویه وبویراحمد ساخته شده ، یک استخر نیمه تمام در استان وجود دارد که در دستور کار قرار گرفته است.

وی گفت: تقویت و تکمیل مدارس شبانه روزی از اولویت های آموزش وپرورش در کهگیلویه و بویراحمد است.

وزیر آموزش و پرورش در پایان از حضور خیرین خوشنام و تلاش های مجمع خیرین مدرسه ساز استان، سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان و مدیرکل نوسازی مدارس که در برپایی این جشنواره نقش آفرینی کردند تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد با اقدامات خوب خیرین مدرسه ساز شاهد شکوفایی استعدادهای دانش آموزان استان زرخیز کهگیلویه وبویراحمد باشیم.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در حاشیه این آئین نیز گفت: تکمیل فضاهای آموزشی در استان همکاری خیرین عزیز را می طلبد .

محمد جمالی از تلاشها و زحمات خیرین در امر مدرسه سازی تقدیر و تشکر و اظهار امیدواری کرد: با تعهداتی که خیرین در بیست وششمین جشنواره تقبل کرده اند، شاهد رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان باشیم.

محمد بهرامی، نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون در مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه این آئین گفت: تراکم دانش آموزی در استان بالاست و برخی شهرستانها و مناطق استان از بحران فضای آموزشی رنج می برند که نیازمند حمایت خیرین مدرسه ساز است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این جشنواره از تعهد ۳۰۰ میلیارد تومانی در بیست و ششمین جشنواره خیرین مدرسه ساز در تهران خبرداد.

سیدرضا حسینی نیک ضمن تقدیر  از وزیر آموزش و پرورش، مسئولان ملی، استانی و خیرین مدرسه ساز گفت: در این جشنواره خیرین ۵۰ مدرسه با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان تقبل کردند که گام مهمی در جهت رفع مشکلات فضاهای آموزشی در سطح استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نیک اقبالی رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: جشنواره خیرین مدرسه ساز استان هر سال در راستای تکریم خیرین نیک اندیش و به شکرانه سخاوت این عزیزان در انجام کارهای خیربه عنوان یک افتخار ملی برگزارمی شود که همت والای خیرین عزیز در توجه به مناطق کم برخوردار در احداث فضای آموزشی ستودنی است.

گفتنی است در این جشنواره که با برنامه های متنوع فرهنگی و هنری همراه بود از سفیران مدرسه سازی استان کهگیلویه و بویراحمد با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

همچنین در این آئین از مسعود فرحبخش مدیر آموزش وپرورش شهرستان بهمئی و جهانگیر اژدر مدیر آموزش و پرورش منطقه دیشموک به عنوان مدیران برتر استانی که با مجمع خیرین مدرسه ساز استان همکاری داشتند با اهداء لوح سپاس تقدیر شد.

کد خبر 1769485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha