علاقه‌مندی دانشگاه بین‌المللی منارات داکا برای همکاری با ایران

عبدالصبور خان، رئیس دانشگاه بین‌المللی منارات داکا خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران در بنگلادش، برای دایر کردن کلاس آموزش زبان فارسی در این دانشگاه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، عبدالصبور خان، رئیس دانشگاه بین‌المللی منارات داکا با حضور در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش با سیدرضا میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

عبد الصبورخان با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی دانشگاه تحت ریاست خود خواستار همکاری رایزنی فرهنگی ایران برای دایر کردن کلاس آموزش زبان فارسی در این دانشگاه برای علاقه‌مندان و داوطلبان یادگیری زبان فارسی شد.

استاد گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا علاقه‌مندی خود برای ایجاد ارتباط با دانشگاه‌های کشورمان را ابراز کرد و از رایزنی فرهنگی کشورمان تقاضا کرد تا در زمینه سازی برای این منظور به دانشگاه منارات همکاری کند.

میرمحمدی، رایزن فرهنگی کشورمان در بنگلادش هم در این دیدار با استقبال از علاقه‌مندی رئیس دانشگاه منارات برای دایر کردن کلاس آموزش زبان فارسی در این دانشگاه، گفت: تلاش خواهیم کرد در این زمینه مساعدت‌های لازم را به دانشگاه منارات به عمل آوریم.

شایان ذکر است، دانشگاه بین‌المللی منارات داکا دارای سه دانشکده علوم انسانی، بازرگانی و فنی مهندسی است و ۳ هزار دانشجو در مقاطع کاشناسی و کارشناسی ارشد دارد. این دانشگاه ۸۷ نفر عضو هیأت علمی ثابت و تمام وقت و ۵۰ نفر استاد و مدرس همکار و پاره وقت دارد.

کد خبر 1769529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha