سرود وحدت در جشن‌های مردم کردستان به عشق مولا(ع)

عید سعید غدیر خم از راه رسیده است و به یمن این روز مبارک جشن‌هایی به عشق مولا امیرالمومنین(ع) در شهر و روستاهای کردستان برپا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، هنوز به روز جشن عید غدیر خم چند ساعتی باقی است اما مردم استان کردستان در سطح شهر و روستاهای استان در تکاپوری برگزاری مراسم های جشن این روز بزرگ هستند.

خیابان ها چراغانی می شوند، ادارات ریسه و پرچم می زنند، مساجد مهیای جشن و پارکها محفل عاشقان امیرالمومنین می شود، اینجا در جای جای استان کردستان بوی عید غدیر خم به مشام می رسد.

جشن هایی که به عشق علی در کردستان برپا است/ غدیر محور وحدت و همدلی

موکب داران دیگ های خود را برای پخت غذا و توزیع بین عموم مردم آماده میکنند تا با برپایی موکب های غدیرانه جشن های مردمی را پررنگتر کنند.

فردا جشن های غدیر در این استان برپا است و هر کسی به سهم خود برای باشکوه برگزار شدن این روز بزرگ گوشه ای از کار را می گیرد تا همدلی و وحدت را به نمایش بگذارد.

امسال زیبایی های غدیر به شاد کردن دلهای تعدادی از خانواده های زندانی نیز گره خورد و با عفو رهبر معظم انقلاب اسلامی و ستاد دیه استان زمینه آزادی ۲۱۰ زندانی از زندانهای کردستان مهیا شد.

برپایی جشن های غدیر با همراهی ۱۴۰۰ تشکل دینی و قرآنی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰۰ تشکل دینی و قرآنی وابسته به این اداره کل در کردستان فعالیت دارند، اظهار کرد: این تشکلها و مراکز با اجرای برنامه های جشن غدیر در شهر و روستاهای استان زمینه حضور مردم در جشنهای مردمی را فراهم می آورند.

جشن هایی که به عشق علی در کردستان برپا است/ غدیر محور وحدت و همدلی

حجت الاسلام برومند رازیانی اذعان کرد: امسال با همراهی ستاد گرامیداشت عید غدیر خم در کردستان ۲۴۰ مراسم جشن عمومی در سطح مساجد و پارکهای استان برگزار می شود که با اجرای برنامه های متنوع دف نوازی، سرود، مولودی خوانی و مسابقات فرهنگی همراه است.

وی اعلام کرد: غدیر مظهر وحدت و همدلی مسلمانان است و باید از این فرصت برای تقویت اتحاد و باهم بودن بهره ببریم.

وی همچنین از برپایی ایستگاه های صلواتی و مواکب پذیرایی و فرهنگی در شهرهای استان خبر داد و بیان کرد: این موکب ها به همت هیات های مذهبی و عموم مردم استان در اماکن عمومی برپا می شود.

برگزاری جشن های غدیر با مشارکت بچه های مسجدی

مدیر ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کردستان نیز از برگزاری جشن های غدیر در بسیاری از مساجد به ویژه در شهرهای قروه و بیجار خبر داد و بیان کرد: بچه های مسجدی با برگزاری مراسم و برنامه های مختلف از جمله سرود، دف نوازی و مسابقات فرهنگی این عید سعید را گرامی میدارند.

جشن هایی که به عشق علی در کردستان برپا است/ غدیر محور وحدت و همدلی

بهزاد کیامهر تصریح کرد: عید غدیر فرصتی را فراهم می آورد تا مردم با حضور در امام زاده ها و مساجد و تکایا لحظاتی شاد را برای هم رقم بزنند.

در این روز برنامه های دیگری به همت ستاد غدیر استان کردستان برگزار می شود که برپایی مهمانی کیلومتری در شهرهای قروه و بیجار و پخت دیگ های غذا با حضور صدها نفر از مردم از جمله این برنامه ها است.

کد خبر 1769563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha