برپایی ۵۰ موکب در مهمانی یک کیلومتری حرم هلال بن علی(ع)

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) از برپایی ۵۰ موکب در مهمانی یک کیلومتری حرم مطهر خبر داد.

سید جواد تکیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: همزمان با عید غدیر خم،  مهمانی یک کیلومتری حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) با عنوان «ضیافت علوی به میزبانی فرزند علی» عصر عید غدیر در مسیرهای منتهی به حرم مطهر برگزار می شود.

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: ۵۰ موکب پذیرایی و ایستگاه فرهنگی مذهبی توسط هیئات مذهبی و کانون های فرهنگی در طول مسیر یک کیلومتری منتهی به حرم مطهر خدمت رسانی خواهند کرد.

تکیه ادامه داد: همچنین کاروان پیاده و خودرویی شادی غدیر متشکل از مردم و هیئات مذهبی، حرم مطهر حضرت هلال بن علی(ع) را گلباران می کنند.   

مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) افزود: این کاروان، عصر روز عید غدیر از میدان نماز و میدان سپاه به سمت حرم مطهر حرکت کرده و در طول مسیر، مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در وصف مولای متقیان، علی(ع) به مدیحه سرایی خواهند پرداخت.


تکیه افزود: همچنین در این مراسم، خادمان افتخاری حرم مطهر  با در دست داشتن شاخه‌ های گل، پیشاپیش صفوف مردم حرکت می کنند و در بخش پایانی مراسم، ضریح مطهر گلباران خواهد شد.


مدیر اجرایی حرم مطهر حضرت محمد هلال بن علی(ع) ادامه داد: قرائت گزیده ای از خطبه غدیر، نقاره زنی خادمان افتخاری، نورافشانی و گلباران حرم مطهر و اهدای تبرکی حرم مطهر به زائران و مجاوران از دیگر برنامه های این شادیانه خواهد بود.

سید جواد تکیه ادامه داد: همچنین جشن ویژه عید غدیر خم  به مدت دو شب بعد از نماز مغرب و عشا با مدیحه سرایی مادحین اهل بیت(ع) در حرم مطهر برگزار می شود.

آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع)، ناحیه مقاومت بسیج، مسئولان هیئت های مذهبی، شهرداری آران و بیدگل، کانونهای فرهنگی، شورای هیئات‌ مذهبی و خیرین در برگزاری این برنامه ها مشارکت دارند.

برپایی ۵۰ موکب در مهمانی یک کیلومتری حرم هلال بن علی(ع)

کد خبر 1769639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha