غدیر باشکوه در کانون‌های مساجد کرمانشاه

به مناسبت عید غدیر کانون‌های مساجد استان اقدام به برپایی ایستگاه صلواتی، برپایی جشن و سرور، طبخ و توزیع غذای گرم و پهن کردن سفره صلوات کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، عید غدیر روز ۱۸ ذی‌الحجه و از بزرگ‌ترین اعیاد شیعه است که در آن امام علی(ع) به جانشینی پیامبر(ص) منصوب شده است و  شیعیان این روز را جشن می‌گیرند.

براساس این گزارش، در روز عید غدیر شیعیان به دیدار سادات می‌روند و سادات نیز عیدی می‌دهند و هر قومی با شیوه عید گرفتنش، فرهنگ و عقیده خود را نشان می دهد، ازاین رو، در مکتب اهل بیت(ع) نیز برای برپایی عید غدیر، مسائل و جنبه های گوناگونی در نظر گرفته شده است که گوشه ای از تفکر شیعی را به جهانیان می شناساند.  

کانون ها و  مساجد یکی از مکان هایی است که برپایی جشن ها و اعیاد با شور و اشتیاق و بصورت کاملا خودجوش پیگیری و اجرا می شود.  

*برگزاری جشن ولایت و امامت در کانون سلمان فارسی (ع) کرمانشاه

هادی رنجبر  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه  ضمن تبریک بمناسبت فرا رسیدن عید غدیر خم، گفت: غدیر روز اکمال دین است روز اتمام نعمت و همچنین موجب خشنودی خداست و  پیشوند غدیر رسالت و  پسوند غدیر ولایت و امامت است.

گزارشی از جشن غدیر در کانون‌های مساجد کرمانشاه

مدیر کانون فرهنگی هنری سلمان فارسی (ع) کرمانشاه افزود: در روز غدیر پیامبر اسلام (ص) مهم‌ترین مأموریت دوران پیامبری خود را به انجام رساند؛ مأموریتی که انجام آن، به منزله رساندن پیام رسالت حضرت بود  و کوتاهی در مورد آن، به از بین رفتن زحمات چندین ساله ایشان می‌ شود.

وی با اشاره به برنامه های کانون در روز عید غدیر، تصریح کرد: بمناسبت جشن بزرگ عیدغدیرخم  برپایی ایستگاه صلواتی همراه با اجرای سرود شاه مردان و دیگر برنامه های متنوع امروز سه شنبه ۵ تیرماه ساعت ۱۷:۰۰عصر در فرهنگیان فاز۲ میدان کوثربا سخنرانی حجت الاسلام صفدرویسمرادی و مدیحه سرا یی حسن گمار برگزار می شود.

گزارشی از جشن غدیر در کانون‌های مساجد کرمانشاه

رنجبر اظهار کرد: شب گذشته نیر مراسم جشن و سرور در مسجد با حضور مردم  و جوانان ولایتمدار و دوست دار حضرت علی (ع) با توزیع غذا و مولود خوانی و سخنرانی در مورد عید غدیر و اهمیت خطبه غدیر برگزار شد.


*برپایی سفره پربرکت صلوات بمناسبت عید غدیر در کانون باقرالعلوم (ع)

در ادامه سحر چمن آزاد با اشاره به اهمیت غدیر برای شیعیان، گفت: رسول الله (ص) امیرالمؤمنین علی (ع) را به ولایت و خلافت منصوب کرد همچنین عید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد ما شیعیان می باشد که در روز ۱۸ ذیحجه اتفاق افتاد و در این روز پیامبر (ص)، حضرت علی (ع) را به جانشینی خود برگزید.

مدیر کانون تخصصی خواهران باقرالعلوم (ع) کرمانشاه افزود:برای این روز بزرگ اعمالی همچون خواندن زیارت غدیریه، روزه گرفتن، اطعام دادن به مؤمنین و خواندن نماز غدیر برای مومنان سفارش شده واین روز بزرگ را جشن گرفته و مردم ما به دیدن سادات می روند و معتقدند که این عید، عید سادات است.

گزارشی از جشن غدیر در کانون‌های مساجد کرمانشاه

وی با اشاره به اینکه عید غدیر خم فضیلت زیادی دارد و یکی از بزرگترین عید های ما شیعیان است، تصریح کرد: در کتب مهم اهل سنت هم روایت شده است که هرکس این روز را روزه بگیرد خداوند بزرگ ثواب ۶ ماه روزه را برای او خواهد نوشت.

مدیر کانون تخصصی خواهران باقرالعلوم (ع) کرمانشاه اظهار کرد : در این روز بزرگ برنامه های مختلفی در سطح شهر ها  و روستا برگزار می شود که در کانون باقرالعلوم (ع) مراسم جشن عیدغدیر، مسابقه های فرهنگی، جنگ شادی، برپایی ایستگاه صلواتی در روز عید از برنامه های این کانون است.

وی در پایان گفت : خواهران این کانون با پهن کردن سفره پربرکت صلوات و مولودی خوانی دهه امامت و کرامت را جشن گرفتند.

*اجرای سرود و مولودی خوانی برای جوانان مسجدی شهرک شهدا سنقر 

محمد امجدیان نیز ضمن تبریک بمناسبت عید غدیر و برگزاری جشن بزرگ عید غدیر خم در شهرک شهدا، گفت: در روایات عید غدیر راعیدُاللهِ الاکبر "بزرگ‌ترین عید الهی"، عید اهل بیت محمد (ص) و اشرف الاعیاد "والاترین عید" نامیده‌اند، عید سعید "غدیر" یکی از مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است.

گزارشی از جشن غدیر در کانون‌های مساجد کرمانشاه

مدیر کانون امام حسین (ع)   سنقر و کلیایی افزود:  در روایات و احادیث در راستای بزرگداشت آن تأکید فراوان شده و مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان در این روز با برگزاری مراسمات و جشن‌های مختلف برای گرامیداشت این واقعه در سال ۱۰ هجری قمری، به هم تبریک و شادباش گفته و آیین‌های ویژه‌ای چون مولودی خوانی، عیدی دادن و به مدح امام اول شیعیان جهان حضرت امام علی(ع) می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری جشن عید غدیر در کانون، خاطر نشان کرد: جشن باشکوهی با حضور مردم و جوانان همراه با برنامه های متنوعی همچون اجرای نمایش هوش برتر، اجرای سرود، اهداء جوائز، حضور خادمیاران رضوی روز گذشته   ساعت ۱۸ عصر در کوچه مسجد سیدالشهداء سنقر با سخنرانی حجت الاسلام نظری و مولودی خوانی کربلایی مهدی رسولی، کربلایی سعید قاسمی برگزار شد.

گزارشی از جشن غدیر در کانون‌های مساجد کرمانشاه

کد خبر 1769656

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha