۲۰۰ طلبه حوزه‌های علمیه استان اصفهان معمم شدند

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان گفت: ۲۰۰ طلبه حوزه‌های علمیه استان اصفهان پس از گذراندن پایه هفت همزمان با عید غدیر معمم شدند.

حجت الاسلام «سید حسین مومنی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با اشاره به عمامه گذاری طلاب حوزه های علمیه استان اصفهان اظهارکرد: طی ۲۰ سال گذشته تاکنون همزمان با عید سعید غدیرخم تعدادی از طلاب مدارس علمیه این استان معمم می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه این اقدام در قالب یک مراسم صورت می‌گیرد، افزود: طلاب واجد شرایط پس از گذراندن پایه هفت و شرکت در طرح ادیب و اخذ نمره قبولی معمم خواهند شد.

وی ادامه داد: طرح ادیب یک اقدام ابتکاری از سوی حوزه علمیه اصفهان بنا به پیشنهاد مسئولان ارشد این مرکز بوده که افراد در آستانه معمم شدن یک سری موضوعات مرتبط با حفظ شان روحانیت را می‌آموزند.

حجت الاسلام مومنی خاطرنشان کرد: آداب امامت جماعت و روحانیت و حفظ شان و ماموریت این جایگاه در طرح ادیب تبیین شده و پس از آن آزمونی اخذ و افرادی که نمره قبولی را اخذ کنند معمم می‌شوند.

وی یادآورشد: مراسم عمامه‌گذاری همیشه به مناسبت عید غدیرخم و با حضور مسئولان ارشد استانی و مدیران حوزه علمیه استان انجام شده که در این مراسم نیز به اهمیت و جایگاه حوزه‌های علمیه و تبلیغ دینی پرداخته می‌شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه اصفهان به جذب حوزه‌های علمیه اشاره‌کرد و گفت: جذب طلبه برای تحصیل در مدارس علمیه این استان متمرکز و به صورت سراسری انجام می شود که واجدین شرایط پس از آزمون و مصاحبه ادامه تحصیل می‌دهند.

کد خبر 1769685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha