اطعام و جشن‌های میلیونی غدیر در نصف جهان

همزمان با عید غدیرخم شمار شرکت کنندگان در جشن های این روز و سفرنشینان اطعام علوی از مرز میلیون در استان اصفهان گذشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، واقعه غدیر یکی از بزرگترین رخدادهای جهان اسلام بوده که تبدیل به عید و شادباش شده و نزد شیعیان این رویداد از اهمیت و جایگاه بالایی در قبال دیگر مناسبت ها برخوردار است.

عید سعید غدیرخم همزمان شده با دهه ولایت و امامت که فاصله عید قربان تا غدیر را تکمیل کرده و همین زیبایی عید تا عید و ولایت امام هادی(ع)، حال و هوای خاصی به محله های شهری و روستایی بخشیده است.

اطعام و جشن‌های میلیونی غدیر در نصف جهان

بزرگداشت این مناسبت مهم همراه با شادباش و اطعام سال هاست که رونقش بیشتری پیدا کرده و امسال این رخداد مهم با مخاطبان زیادی روبرو بود تا جایی که اطعام غدیر به عنوان یکی از اعمال پر ارزش این روز از مرز میلیون توزیع غذا در استان اصفهان گذشت.

اطعام و جشن‌های میلیونی غدیر در نصف جهان

برگزاری بیش از ۱۰ هزار برنامه در استان اصفهان

دبیر ستاد بین المللی غدیر استان اصفهان با اشاره به برنامه ریزی هایی که برای بزرگداشت این مناسبت در سراسر استان صورت گرفته، گفت: بیش از ۱۰ هزار برنامه در استان اصفهان برگزار شد که ۷۰ درصد آن با محوریت مساجد بود.

حجت الاسلام اسماعیل دست افکن به مخاطبان این برنامه ها اشاره کرد و اذعان داشت: برای کلیه گروه‌های سنی برنامه و محتوا تولید شده بود که بالغ بر یک میلیون نفر در این جشن و رویدادها حضور داشتند.

وی به توزیع غذا در روز عید غدیرخم اشاره کرد و یادآورشد: برای هر شهر استان توزیع ۱۱۰ هزار پرس غذا پیش بینی شده بود که به صورت منجسم و یا توسط افراد به صورت خودجوش بالغ بر یک میلیون پرس غذا توزیع شد.

اطعام و جشن‌های میلیونی غدیر در نصف جهان

محوریت و تمرکز بر نهج البلاغه و خطبه غدیر

یکی از مهمترین اقداماتی که این سال ها خصوصا امسال بر آن تمرکز شد، تبیین پیام های نهج البلاغه و خطبه خوانی غدیر بود که برای کودکان و نوجوانان نیز به سهم خودشان تولید محتوا و اجرای برنامه صورت گرفت.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد اصفهان به برنامه های این مناسبت اشاره کرد و گفت: کانون های مساجد جشن و مسابقه ویژه اعضا و نمازگزاران انجام می دهند که نهج البلاغه خوانی و قرائت خطبه غدیر اهمیت بیشتری در برنامه ها داشت.

محمدتقی محمدیان افزود: از کانون های مجری چنین برنامه هایی نیز حمایت می شود تا با قوتو قدرت بیشتری به اصل نهج البلاغه و تبیین فرمایشات امیرالمومنین(ع) پرداخته شود.

وی به مشارکت مردمی برای این جشن ها اشاره کرد و اذعان داشت: بچه های مسجد نقش محوری در برگزاری این جشن ها داشته اند و افتتاحیه طرح اوقات فراغت در تعدادی از کانون همزمان با دهه ولایت و امامت و عید غدیرخم صورت گرفت.

اطعام و جشن‌های میلیونی غدیر در نصف جهان

جشن‌های خیابانی و موکب‌های علوی

علاوه بر اینکه مراکز فرهنگی، دینی و مذهبی در این روزهای میزبان عاشقان ولایت و امیرالمومنین(ع) بودند، جشن های محله ای و پذیرایی از مردم در موکب ها حال و هوای دیگری داشت.

گذرهایی که میزبان مردم بودند و جشن‌ها در این مسیرهای مثل خیابان چهارباغ و گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان در این خصوص گفت: بخشی از برنامه‌های هیات‌های مذهبی در گذرها و خیابان های شهر برگزار شد و فعالیت های فرهنگی و توزیع شربت و شیرینی در موکب های علوی صورت گرفت.

حجت الاسلام مهدی فوقی اضافه کرد: اصناف، فعالان اقتصادی و تشکل های مردمی در برگزاری جشن های محلی و موکب‌های خیابان ها همکاری داشتند.

کد خبر 1769698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha